FRENSIS BEKON INDUKTIV USULI VA TA’LIM, TARBIYA VA O’Z-O’ZINI TARBIYALASH G’OYALARI

Авторы

  • Qurbon Shadmanov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI7Y2024N13

Ключевые слова:

Uyg‘onish davri, esse, Tajribalar, ta’lim, tarbiya, mumtoz matn, falsafiy uslub, madaniy fikr.

Аннотация

Buyuk ingliz mutafakkiri, faylasufi va davlat arbobi Frensis Bekon Yevropa XVI-XVII asrlar adabiyoti va falsafasida esse janrining rivojlanishiga katta hissa qo‘shgan muallifdir. Uning Yevropa Uygʻonish davri oʻrnini egallagan Yangi davr jiddiy ijtimoiy va iqtisodiy oʻzgarishlar davriga yozilgan “Fanlarning Buyuk Tiklanishi” traktati ingliz adabiyotining qimmatli va nodir asarlaridan hisoblanadi. Ushbu maqola bu taraqqiyotning boshlanishini ta’minlagan mutafakkirga aylanganligi va aynan shu falsafiy manbada buyuk mutafakkir tomonidan bildirilgan noyob ta’lim va tarbiya haqidagi g‘oya va  fikrlarini o‘rganishga bag‘ishlangan.

Библиографические ссылки

1. Бэкон Ф. Новый Органон// Бэкон Ф. Соч. в 2-х т. Т.2. – М., 1971.

2. Бэкон Ф. Соч. в 2-х т. Т.1. – М., 1971.

3. Субботин А.Л. Френсис Бэкон и принципы его философии// Бэкон Ф. Соч. в 2-х т. Т.1. – М., 1977.

4. Шадманов К. Б. Френсис Бэкон ва унинг «Тажрибалар ёхуд ахлокий ва сиёсий насихатлар»ида донолик ва хакикатнинг онтологик хамда эпистемологик асослари. – Бухоро, 2022.

5. The Works of Lord Bacon, vol. II. London, MDCCCLXXIX

6. Francis Bacon. The Essays / Ed. By John Pitcher/. Penguin Classics. – L., 1985.

7. Кольридж С.Т. Роль творческого воображения в воспитании// Сэмюэль Тейлор Кольридж. Избранные труды. М., 1987.

8. Shadmanov K.B. Historical pages of formation of ethics in the late Renaissance England//Eurasian Journal of Academic Research. Vol.3, Special Issue 7, September, 2023. ISNN 2181-2020. P.75-82.

Загрузки

Прислана

2024-10-04

Опубликован

2024-10-05

Как цитировать

Shadmanov, Q. (2024). FRENSIS BEKON INDUKTIV USULI VA TA’LIM, TARBIYA VA O’Z-O’ZINI TARBIYALASH G’OYALARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(S/7). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI7Y2024N13