МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕЦИЯ В ПРОЦЕССЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I6/SY2023N31Ключевые слова:
компетентность, преподавание, культура, английский язык.Аннотация
Эта статья призвана отразить результаты исследования, связанного с межкультурной компетентностью как неотъемлемым элементом преподавания-обучения иностранному языку, предложенным конструктивистской парадигмой с качественным подходом, основанным на интерпретации исследователя, в свете упомянутых теоретических основаниях, в педагогическом опыте и в анализе данных. Можно определить некоторые стратегии, позволяющие учитывать культурные элементы при обучении иностранному языку.
Библиографические ссылки
Byram, M. y. (1994). “Definitions, objectifs and evaluation of sociocultural competence”. Strasbourg: Conseil de l'Europe.
Byram, M. y. (nd). Language Learning in Intercultural Perspective. Cambridge: Cambridge University Press.
Cerreloza, Ó. (2000). “Transmission of meanings and vocabulary in intercultural teaching.” in Intercultural proposals. Minutes of the VI International Tandem Conference (pp. 69-74). Madrid: Edinumen.
Declaration of Mexico on cultural policies. (1982). World Conference on Cultural Policies of Mexico City, (p. 75). Mexico City Recovered in 2018
Díaz Sánchez, J. (2006). Identity, adolescence and culture. Secondary youth in a regional context.
Mexican Journal of Educational Research, vol. 11, no. April-June 29. Mexican Research Council Educational, AC District. (pp. 431-457)
Guilherme, M. (2000). Intercultural competence. Routledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning.
Harris, M. (2011). Theories about culture in the postmodern era. . : . Barcelona: Criticism.
Hernandez, RF (2014). Research Methodology (6th Ed.). Mexico: McGraw Hill.
Hymes, D. (1972). On communicative competence. . London: Eds. Pride, J.B. and J. Holmes. London: Penguin books.
MEN. (2006). Basic Standards of Competencies in Foreign Languages: English. Series: Guides 22. (pp. 8-9) doi:ISBN.978-958-691-691-292-1
MEN. (2006 b). Basic Standards of Competencies in Language, Mathematics, Science and Citizenship. Series. (pp.12-16) doi: ISBN.958-691-290-6
Ministry of National Education (MEN). (2006). Curricular guidelines series foreign languages. Retrieved from http:// www.mineducacion.gov.co/cvn/1665/articles-89869_archivo_pdf4.pdf.(pp.2-47)
Ramirez, AR (2019). English teacher training processes in the global context. notebooks Hispanic Linguistics, (33), (p.163).
Rodríguez, I. (2004). Attention to cultural diversity at school. Proposal for psychopedagogical intervention.
Education and Future. Vol.10. (p.163)
Ruiz, J. (2012). Qualitative research methodology. Bilbao: University of Deusto.
Seeley, H. N. (1974). Teaching Culture: Strategies for Intercultural Communication. Lincolnwood. New York: Lincolnwood.
Unesco. (September 3, 2015). www.unesco.org/new/en/culture/themes/cultural/diversity/culturalexpressions/international-fund/ UNESCO. (2015). International Fund for Cultural Diversity. Paris, UNESCO. (accessed September 3, 2015) (p.100)