NAJMIDDIN KUBRO TA’LIMOTIDA “KOMIL INSON ” TARBIYASI VA UNING AXLOQIY VA MA’NAVIY YUKSALISHGA OID G‘OYALARNING O‘ZIGA XOC XUSUSIYATLARI

Mualliflar

  • Ikromjon Jabborov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I11Y2024N36

Kalit so'zlar

Kubroviya ta’limoti, “Komil inson”, ilmiy-falsafiy, axloqiy-ma’naviy tarbiya, Tasavvuf,. yosh avlod, insonga hurmat, ilm va ilmning ulug‘vorligi.

Annotasiya

Ushbu maqolada Shayx Najmiddin Kubro asos solgan kubroviya ta’limoti bugungi Yangi O‘zbekiston yoshlari dunyoqarashini shakllanishida ilmiy-nazariy asos bo‘lib xizmat qilishi tahlil etilgan. Kubroviya ta’limotiga ko‘ra, solik Haqqa yaqinlikni mushohada etishi uchun nafsni tarbiyalab, kamolotga yetkazishi lozim bo‘ladi. Bu martaba tasavvuf ta’limotida “Insoni komil” yoki “Komil inson” tushunchasi bilan ataladi. Komil inson – atrofida butun borliq olami aylanayotgan bir qutbdir. Borliq yaratilgandan beri Komil inson bordir va uning o‘ziga xos haqiqati borligi ochib berilgan. Najmiddin Kubro murid tarbiyalashning o‘ziga xos ilmiy-falsafiy, axloqiy-ma’naviy usullarini ishlab chiqdi. Ushbu uslublar bugungi kunimizda ham barkamol avlodni tarbiyalashda hamda yoshlarni ommaviy madaniyat xurujidan himoyalashda muhim o‘rinni egallaydi.

##submission.authorBiography##

Ikromjon Jabborov

Ushbu maqolada Shayx Najmiddin Kubro asos solgan kubroviya ta’limoti bugungi Yangi O‘zbekiston yoshlari dunyoqarashini shakllanishida ilmiy-nazariy asos bo‘lib xizmat qilishi tahlil etilgan. Kubroviya ta’limotiga ko‘ra, solik Haqqa yaqinlikni mushohada etishi uchun nafsni tarbiyalab, kamolotga yetkazishi lozim bo‘ladi. Bu martaba tasavvuf ta’limotida “Insoni komil” yoki “Komil inson” tushunchasi bilan ataladi. Komil inson – atrofida butun borliq olami aylanayotgan bir qutbdir. Borliq yaratilgandan beri Komil inson bordir va uning o‘ziga xos haqiqati borligi ochib berilgan. Najmiddin Kubro murid tarbiyalashning o‘ziga xos ilmiy-falsafiy, axloqiy-ma’naviy usullarini ishlab chiqdi. Ushbu uslublar bugungi kunimizda ham barkamol avlodni tarbiyalashda hamda yoshlarni ommaviy madaniyat xurujidan himoyalashda muhim o‘rinni egallaydi.

Manbalar

1. Жилий Абдулкарим. Инсони комил. – Миср, 1390 х.й., 2-жилд. – Б. 71-78.

2. Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевга Имом Бухорий зиёратгоҳининг янги кўриниши тақдим этилгандаги нутқидан: https://president.uz/uz/lists/view/4288 (15.04.2021).

3. Шайх М. Содиқ М. Юсуф. Тасаввуф ҳақ. тасаввур. – Т.: “Ҳилол-нашр” нашриёти, 2022. – Б. 38.

4. Муҳаммад Нуруллоҳ Сайдо ал-Жазарий. “Тасаввуф сирлари”. – Т.: “Мовароуннаҳр”, 2000. – Б. 4.

5. Комилов Н. Taсаввуф. – Toшкент: “Moвароуннаҳр” – “Ўзбекистон”, 2009. – Б. 278.

6. Усмон Турар. Тасаввуф тарихи. – T.: “Маънавият”, 1999. – Б. 183-185.

7. Олим, Султонмурод . Буюк Нақшбандия. Кеча, бугун, эртага. //“Фан ва турмуш” журнали, 1993 йил, № 5-6-сон. – Б.14.

8. Насафий, Азизиддин. Комил инсон китоби. – Т.: Ғафур Ғулом номидаги НМИУ, 2021. – Б. 7-9.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2024-11-23

Nashr qilingan

2024-11-24

Qanday ko'rsatish

Jabborov, I. (2024). NAJMIDDIN KUBRO TA’LIMOTIDA “KOMIL INSON ” TARBIYASI VA UNING AXLOQIY VA MA’NAVIY YUKSALISHGA OID G‘OYALARNING O‘ZIGA XOC XUSUSIYATLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(11). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I11Y2024N36