PROBLEMS OF GEOGRAPHY EDUCATION IN FOREIGN COUNTRIES
DOI:
https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N30Keywords:
geography, map, learning difficulties, teaching methods, field research, competenceAbstract
This article covers the fact that school is a vitally necessary Science for the development of a broad outlook and systemic thinking in students through geography education. The subject of geography is also considered the issues of teachers ' use of effective methods in education. Also, the results of research carried out by scientists from birnechta developed countries of the world on the methodology of geography education were analyzed and comparison work was carried out.
References
Горбанев В.А. Eще раз о единой географии / В.А. Горбанев // Международный научно-исследовательский журнал. 2016. № 10 (52) Часть 4. С. 53—58. doi:10.18454/IRJ.2016.52.121
Мелышкова-Поддубная М.А., Подболотова М.И. Метод ситуационного моделирования как ресурс системнодеятельностного подхода в обучении географии // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия: Естественные науки. 2013. № 2. С. 102—108.
Михеева В.С. Методологические проблемы математического моделирования в географии // Теоретическая география. М.: Мысль, 1971. С. 76—81.
Санина С.П. Компьютерное моделирование в исследовательской деятельности учащихся // Педагогические технологии. 2005. № 4. С. 36—45.
Санина С.П. Модельный метод обучения как инструмент формирования у школьников учебного действия моделирования // Педагогические технологии. 2008. № 1. С. 46—55.