PROBLEMS OF GEOGRAPHY EDUCATION IN FOREIGN COUNTRIES

Authors

  • Madiyar Abdullayev

DOI:

https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N30

Keywords:

geography, map, learning difficulties, teaching methods, field research, competence

Abstract

This article covers the fact that school is a vitally necessary Science for the development of a broad outlook and systemic thinking in students through geography education. The subject of geography is also considered the issues of teachers ' use of effective methods in education. Also, the results of research carried out by scientists from birnechta developed countries of the world on the methodology of geography education were analyzed and comparison work was carried out.

References

Горбанев В.А. Eще раз о единой географии / В.А. Горбанев // Международный научно-исследовательский журнал. 2016. № 10 (52) Часть 4. С. 53—58. doi:10.18454/IRJ.2016.52.121

Мелышкова-Поддубная М.А., Подболотова М.И. Метод ситуационного моделирования как ресурс системнодеятельностного подхода в обучении географии // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия: Естественные науки. 2013. № 2. С. 102—108.

Михеева В.С. Методологические проблемы математического моделирования в географии // Теоретическая география. М.: Мысль, 1971. С. 76—81.

Санина С.П. Компьютерное моделирование в исследовательской деятельности учащихся // Педагогические технологии. 2005. № 4. С. 36—45.

Санина С.П. Модельный метод обучения как инструмент формирования у школьников учебного действия моделирования // Педагогические технологии. 2008. № 1. С. 46—55.

Published

2023-04-04

How to Cite

Abdullayev, M. (2023). PROBLEMS OF GEOGRAPHY EDUCATION IN FOREIGN COUNTRIES. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(4), 234–240. https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N30