TALABALARNI INVARIANTIV VA VARIATIV TAHDIDLARDAN HIMOYALASHNING PEDAGOGIK STRATEGIYASI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N72Kalit so'zlar
Annotasiya
Mazkur maqolada talabalarni invariantiv va variativ tahdidlardan himoyalashning pedagogik strategiyasi haqida fikrlar keltirilgan. Shuningdek, invariantiv va variativ tahdidlarning turi, koʻrinishlari, salbiy oqibatlari va ularning mazmun-mohiyati yoritib berilgan. Talabalar mustaqil fikrlash, tanqidiy tahlil qilish, axborot xurujlariga qarshi immunitet hosil qilish va moslashuvchanlik kabi qobiliyatlarga ega boʻlishlari kerak. Pedagogik strategiyalarni rivojlantirish va ularni amaliyotga tatbiq etish orqali taʼlim muassasalari yanada barqaror va xavfsiz oʻquv muhitini yaratishi mumkin. Bu esa talabalarni nafaqat tahdidlardan himoya qilishga, balki ularning kelajakda muvaffaqiyatli shaxs sifatida shakllanishiga ham xizmat qiladi. Talabalarni invariantiv va variativ tahdidlardan himoya qilish jamiyatning maʼnaviy farovonligi, uning ijtimoiy rivojlanish darajasi koʻrsatkichi. Chunki talabalarning maʼnaviy-axloqiy xatti-harakatlari hayot sohasidan qatʼiy nazar, jamiyatning barcha muammolari va tashvishlarini ochib beradi.
Manbalar
1. Иванов В.М., Хагай В.С., Твердякова Л.В.. Психолого-педагогическая безопасность современной образовательной среды. Мир науки, культуры, образования. № 2 (93) 2022. 123-126.
2. Nazarov Q. “Ta’lim jarayonida innovatsion yondashuvlar”. – Toshkent: Nizomiy nomidagi TDPU, 2021.
3. Djumayeva, X. M. (2024). Invariantiv tahdidlar va ularning ko‘rinishlari. Inter education & global study, (2), 71-78.
4. R.Ishmuxamedov, M.Yuldashev. Ta’lim va tarbiyada innovatsion pedagogik texnologiyalar (ta’lim tizimi xodimlari, metodistlar, o‘qituvchilar, tarbiyachi va murabbiylar uchun o‘quv qo‘llanma) -T.: 2013. -279 b
5. Фридман Л. М. “Психологическая безопасность личности”. – Санкт-Петербург: Питер, 2018.
6. Юсупов А. “Информaционная безопасность в образовательной среде”. – Тошкент: Университет, 2022.
7. Джумаева, Х. (2023). “Внутренние угрозы, негативно влияющие на духовность студентов”. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари, 3(8). 356-361.
8. Yunusova G. “Ijtimoiy pedagogikada xavfsizlik omillari”. – Samarqand: SamDU nashriyoti, 2020. 52-56.
9. Джумаева, Х. (2024). Методика обучения единицам длины и измерения поверхности в началном образовании. Interpretation and researches, 2(24).
10. Джумаева, Х. М. (2024). Критерии и показатели защиты студентов от различных угроз. World of Scientific news in Science, 2(3), 364-370.
11. Nizomova R.A. “Talaba-yoshlarning internet tarmog‘idan foydalanishida axborot-psixologik xavfsizligini ta’minlash: muammo va yechimlar”. Zamonaviy ta’lim. 2021, 2 (99), 30-36.
12. Фомина Т.Г., Филиппова Е.В., Бурмистрова-Савенкова А.В., Моросанова В.И. “Стресс в образователной среде и его влиyaние на академическую успешност и психологическое благополучие обучающихся”. Нaционалный психологический журнал. 2024. Т. 19, № 4. 148-157.
13. Кисляков П.А. Меерсон А.-Л.С. “Устойчивост личности к социокултурным угрозам в условиях цифровой трансформaци общества”. Образование и наука. Том 23, № 9. 2021. 142-160.