MUSTAQIL TAʼLIMNI OʻYINLAR ORQALI TASHKIL ETISH
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N81Kalit so'zlar
mustaqil taʼlim, sogʻlom raqobat, kasbiy tayyorgarlik, oʻyin, pedagogik texnologiya, gamifikatsiya, simulyatsiya.Annotasiya
Mazkur maqola, mustaqil taʼlimni oʻyinlar orqali tashkil etishning metodologik asoslari va uning taʼlim jarayonidagi ahamiyati tahlil qilinadi. Oʻyinlar yordamida mustaqil oʻrganishni rivojlantirish, talabalarning motivatsiyasini oshirish va oʻrganishga boʻlgan qiziqishni kuchaytirish imkoniyatlarini koʻrsatadi. Maqolada oʻyinlarning taʼlimdagi afzalliklari, jumladan kreativ fikrlashni ragʻbatlantirish, muammolarni hal qilish koʻnikmalarini rivojlantirish va oʻquvchilarni samarali vaqt boshqarish va oʻz-oʻzini nazorat qilishga oʻrgatish kabilar yoritiladi. Shuningdek, mustaqil taʼlimni oʻyinlar orqali tashkil etishning turli metodologik yondashuvlari, masalan, gamifikatsiya, simulyatsiya oʻyinlari, onlayn taʼlim platformalari va vaqtni boshqarish oʻyinlari kabi amaliy usullar tahlil etiladi.
Manbalar
1. Saydalixodjaeva N.F. “Pedagogik texnologiyalar” moduli bo‘yicha (O‘quv –uslubiy majmua). Toshkent – 2021. -11b.
2. A.Sh.Husenova. Boshlang‘ich sinf oʻqish savodxonligi darslarida blum taksonomiyasining amaliy ahamiyati.(“Pedagogik akmeologiya” xalqaro ilmiy-metodik jurnal). Buxoro – 2023.-30 b.
3. D.A.Olimova. Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida bolalarning o‘yin kompetensiyasini rivojlantirish. Ta’lim sifatini yangi O‘zbekiston taraqqiyotini yanada yuksaltirishning muhim omili”(Konferensiya materiallari). Qo‘qon – 2023.-587 b.
4. Sh.A.Sodiqova. Maktabgacha pedagogika. Toshkent – 2013.
5. Sh.A.Abdullayeva. A.B.To‘rayev. “Pedagogika va psixologiya(Pedagogika) Zamonaviy oliy ta’lim didaktikasi bo‘yicha o‘quv-uslubiy majmua. Toshkent – 2023.-100-b
6. S. Asqarova va M.Muhammadjonova. O‘yin – ta’lim jarayonini tashkil etishning pedagogik vositasi sifatida. (Scientific progress jurnal). Uzbekistan-2020.-318-b.
7. reja.tdpu.uz