RUS TILI DARSLARIDA TANQIDIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISHDA INTERAKTIV OʻQITISH USULLARI

Mualliflar

  • Гулибарно Собирова

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SP1342V5SI3Y2025N35

Kalit so'zlar

tanqidiy fikrlash, interfaol taʼlim, ijodkorlik, muammolarni hal qilish, metodologiya, tadqiqot, formativ baholash, guruhda ishlash.

Annotasiya

Ushbu maqolada rus tili darslarida tanqidiy fikrlashni rivojlantirishda interaktiv taʼlim usullarining
samaradorligi oʻrganiladi. Interaktiv usullar, oʻquvchilarga faol ishtirok etish, oʻz fikrlarini ifodalash va muloqot
qilish imkonini beradi. Maqolada tanqidiy fikrlashning taʼlimdagi ahamiyati, interaktiv usullarning nazariy va
amaliy jihatlari, shuningdek, oʻquvchilarning faoliyati va oʻzaro munosabatlari koʻrib chiqiladi. Tadqiqot natijalari
interaktiv metodlarning tanqidiy fikrlashni rivojlantirishdagi rolini aniqlashga yordam beradi. Ushbu tadqiqot,
taʼlim jarayonini samaralilashtirish va oʻquvchilarning mustaqil fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirish uchun
muhim takliflar ishlab chiqishga asos boʻlib xizmat qiladi.

Manbalar

1. Бутенко А.В., Ходос Е.А. Критическое мышление: метод, теория, практика: Учеб.-

метод. пособие. М.: — Мирос, 2009.

2. Выготский Л.С. Мышление и речь.-М.:Лабиринт, 2012.

3. Жан Пиаже: теория, эксперименты, дискуссия. Под ред. Л.Ф.Обуховой и Г.В.

Бурменской.- Изд.Академика, 2001.- ИСБН 5-8297-0093-Х.

4. Загашев И.О. Критическое мышление: технология развития. М.:– Санкт-Петербург,

Альянс-Дельта, 2003. -284 с.

5. Канеман Д., Думай медленно… Решай быстро. Д. Канеман. – Москва : АСТ, 2014. – 331

с. – ISBN 978-5-17-080053-7.

6. Махмутов М.И., Интеллектуальный потенциал россиян: причины и следствия /

Георессурсы. – 2001. – № 34 (7). – С. 6-7.

7. Мезенцева С. В. Приёмы (технологии) критического мышления. Вестник науки. –

2021. – № 4 (37). – С. 47-50.

8. Муштавинская, И. В. Технология развития критического мышления на уроке и в

системе подготовки учителя : учебно-методическое пособие. – Санкт-Петербург :

КАРО, 2013. – 140 с. – ISBN 978-5- 9925-0903-8.

9. Раимбекова, Г. К. Использование технологии развития критического мышления

через чтение и письмо на уроках русского языка и литературы. European research.

2016. – С. 84-86.

10. Селевко Г.К. Энциклопедия образовательных технологий / Г.К.Селевко. – Москва:

Народное образование, 2005. – 535 с.

11. Собирова Г.З. Эффективные методы развития критического мышления у

старшеклассников на уроках русского языка в школах с узбекским языком

обучения. Т.: Foreign Linguistics and Linguodidactics Journal. 2024 йил декабр, ISSN

2181-3701. DOI: https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss1/S-pp80-91

12. Собирова Г.З. Технологии развития навыков критического мышления на уроках

русского языка. Т.: Science Problems.uz Journal. 2024 йил декабрь, 10/S-сон(4-жилд)

ISSN 2181-1342. DOI: https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI10Y2024N44

13. Собирова Г.З. Развитие критического мышления на уроках русского языка в

школах с узбекским языком обучения: содержание и модель. Т.: Таълим, фан ва

инновация журнали. 2025 йил 1-сон, ISSN 2181-8274.

14. Халперн, Д. Психология критического мышления. М.:– Санкт-Петербург: Питер,

2000. – 512 с. – ISBN 5-314-00122-5.

15. Чатфилд, Т. Критическое мышление: Анализируй, сомневайся, формируй свое

мнение. – М.: Альпина Паблишер, 2019. – 328 с. –. ISBN 978-5-9614-2081-4.

16. Шакирова, Д. М. Критическое мышление. М.:– Казань: ГАОУ ДПО ИРО РТ, 2019. – 146

с. – ISNB 978-5-6042481-5-7.

##submission.downloads##

Topilgan

2025-04-28

Nashr qilingan

2025-04-29

Qanday ko'rsatish

Собирова, Г. (2025). RUS TILI DARSLARIDA TANQIDIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISHDA INTERAKTIV OʻQITISH USULLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(3/S), 242–252. https://doi.org/10.47390/SP1342V5SI3Y2025N35