OLIY TAʼLIM MUASSASASIDA BOKS MURABBIYLARINI KASBGA YOʻNALTIRISH TIZIMINING XUSUSIYATLARI

Mualliflar

  • Dilmurad Turdimuratov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SP1342V5SI3Y2025N37

Kalit so'zlar

kasbga yoʻnaltirish tizimi, kasbiy tayyorgarlik, kasbiy va amaliy koʻnikmalar, boks murabbiyi, oliy taʼlim, sport pedagogikasi, oʻqitish usuli.

Annotasiya

Maqolada oliy taʼlim muassasalarida boks murabbiylarini kasbga yoʻnaltirish tizimining mazmuni,
tuzilmasi va amaliyotdagi qoʻllanilish xususiyatlari keng yoritilgan. Muallif kasbga yoʻnaltirish tushunchasini
pedagogik jarayonning muhim tarkibiy qismi sifatida koʻrib chiqadi va uning boks murabbiyi kasbiy faoliyatiga
moslashtirilgan modelini ishlab chiqishga harakat qiladi. Tadqiqot davomida sport sohasi, xususan, boks boʻyicha
mutaxassis tayyorlashda kasbga yoʻnaltirish tizimining psixologik, pedagogik, ijtimoiy va amaliy omillari chuqur
tahlil etilgan. Shuningdek maqolada boks murabbiylarining kasbiy qiziqishlarini shakllantirish, kasbiy faoliyatga
nisbatan ijobiy motivatsiyani rivojlantirish, murabbiylik faoliyatiga zarur kompetensiyalarni bosqichma-bosqich
egallash jarayoni oʻrganilgan. Oliy taʼlim jarayonida nazariy bilimlar va amaliy koʻnikmalar uygʻunligini taʼminlash,
oʻquv dasturlarining zamonaviy talablar asosida takomillashtirilishi, ilgʻor xorijiy tajribalarni oʻrganish va joriy
etish zarurligi asoslab berilgan. Muallif tomonidan taqdim etilgan ilmiy xulosalar va amaliy tavsiyalar boks
murabbiylarini tayyorlash tizimini takomillashtirish, ularni mehnat bozorida raqobatbardosh kadrlar sifatida
shakllantirish, kasbiy oʻsishlarini taʼminlashga xizmat qiladi. Mazkur maqola sport pedagogikasi, kasbga
yoʻnaltirish metodikasi hamda murabbiylik faoliyatining zamonaviy tamoyillarini chuqur oʻrganishga qaratilgan
boʻlib, ushbu yoʻnalishda izlanish olib borayotgan tadqiqotchilar va amaliyotchilar uchun muhim ilmiy-uslubiy
manba boʻlib xizmat qiladi.

Manbalar

1. Axmedov A. “Sportchilarni tayyorlash metodikasi”. — Toshkent: OʻzDJTI, 2019. 146 b.

2. Bompa, T.O., & Haff, G.G. Periodization: Theory and Methodology of Training. —

Champaign, IL: Human Kinetics, 2019. 143-152 b.

3. Cushion, C., Nelson, L., Armour, K. Coach Education and Development: The Coachʼs

Perspective. — London: Routledge, 2016. 128 b.

4. Sattorov R. “Yosh sportchilarni tanlash va ularni kasbga yoʻnaltirish”. — Samarqand:

SamDU nashriyoti, 2022. 124 b.

5. Turdimurodov, D. (2024). Sportchilarning boksdagi texnik harakatlarga moslashuv

reaksiyalari. Ijtimoiy-gumanitar fanlarning dolzarb muammolari Aktualnye muammolari

ijtimoiy-gumanitarnyh nauk Gumanitar va ijtimoiy fanlarning dolzarb muammolari., 4

(5). 421-426-b.

6. Toʻxtayev Sh.T. “Jismoniy tarbiya va sport pedagogikasi”. — Toshkent: Fan va texnologiya,

2020. 182 b.

7. Lyle, J. Sports Coaching Concepts: A Framework for Coachesʼ Behaviour. – London:

Routledge, 2002. 28-34 b.

8. Weinberg, R., & Gould, D. Foundations of Sport and Exercise Psychology. – Champaign, IL:

Human Kinetics, 2022. 114-122 b.

9. Кузнецова З.Д. “Профессиональная ориентация студентов в условиях вуза”. —

Москва: Академия, 2017. 214 b.

10. Ляпкин С.А., Иванов В.А. “Методика подготовки тренеров по боксу”. — Москва:

Современное образование, 2019. 174 b.

##submission.downloads##

Topilgan

2025-04-28

Nashr qilingan

2025-04-29

Qanday ko'rsatish

Turdimuratov, D. (2025). OLIY TAʼLIM MUASSASASIDA BOKS MURABBIYLARINI KASBGA YOʻNALTIRISH TIZIMINING XUSUSIYATLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(3/S), 260–266. https://doi.org/10.47390/SP1342V5SI3Y2025N37