MUSTAQILLIK YILLARIDA TOSHGʻUZOR-BOYSUN-QUMQOʻRGʻON TEMIR YOʻLINING QURILISHI VA UNING IJTIMOIY-IQTISODIY AHAMIYATI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I5Y2025N13Kalit so'zlar
Toshgʻuzor–Boysun–Qumqoʻrgʻon temir yoʻli, infratuzilma, mustaqillik, mintaqaviy integratsiya, iqtisodiy rivojlanish, Surxondaryo, transport tizimi.Annotasiya
Mazkur maqolada Oʻzbekiston mustaqillikka erishganidan soʻng amalga oshirilgan yirik infratuzilma loyihalaridan biri — Toshgʻuzor–Boysun–Qumqoʻrgʻon temir yoʻlining qurilishi va uning mintaqa taraqqiyotidagi oʻrni yoritiladi. Ushbu temir yoʻl nafaqat Surxondaryo viloyatini mamlakatning markaziy hududlari bilan bogʻlab, yuk va yoʻlovchi tashishni qulaylashtirdi, balki ijtimoiy-iqtisodiy barqarorlikka, yangi ish oʻrinlari yaratilishiga va hududiy integratsiyaga xizmat qildi. Maqolada loyihaning strategik ahamiyati, amalga oshirish bosqichlari hamda xalq farovonligiga taʼsiri tahlil qilinadi.
Manbalar
1. Mirziyoyev Sh.M. Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. –Toshkent: O‘zbekiston, 2016. – B.56.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1994-yil 7-noyabr PF -982-sonli “O‘zbekiston temir yo‘llari” davlat - aksionerlik kompaniyasini tuzish to‘g‘risida”gi Farmoni / www.lex.uz.
3. 16-fond materiallari Surxondaryo viloyat davlat arxivi.
4. O‘zMA. F-25. Turkiston ASSR yer ishlari xalq komissarligi.
5. Народное хозяйство Узбекской ССР в 1965 году. –Ташкент: Узбекистан, 1966. –С. 431.
6. Тогаева А.З. Железная дорога Ташкент - Оренбург и ее место в сосиално-економической жизни Туркестана. Тарих фан. номз. дисс. автореф. - Т., 2010. - 30 б.
7. Узбекистан за годы восмой пятилетки (1966-1970 гг.). –Ташкент: СК КП Узбекистана, 1971. – С.160.