ISHONCHNING HIMOYA QILINISHI PRINSIPINING QOʻLLANILISHI: NAZARIYA VA AMALIYOT

Mualliflar

  • Sherzod Jurayev

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I7Y2025N27

Kalit so'zlar

maʼmuriy tartib-taomil, ishonchni himoya qilish, qonuniy kutishlar, maʼmuriy akt, maʼmuriy harakat, davlat organlari, qonunchilik, xalqaro tajriba.

Annotasiya

Ushbu maqolada Oʻzbekiston Respublikasining “Maʼmuriy tartib-taomillar toʻgʻrisida”gi qonunida belgilangan “ishonchni himoya qilish” tamoyilining huquqiy mohiyati, mazmuni va amaliy qoʻllanilishi yoritilgan. Muallif ushbu tamoyilning xalqaro tajriba, xususan, Germaniya, Buyuk Britaniya va boshqa mamlakatlar huquqiy tizimlarida qanday shakllanganligini tahlil qiladi. Shuningdek, maqolada Oʻzbekiston maʼmuriy sud amaliyotida ushbu prinsipning buzilishi bilan bogʻliq muhim misollar keltirilgan. Tadqiqot asosida amaldagi qonunchilikka taklif va xulosalar beriladi.

Manbalar

1. И.А. Алешкова, И.А. Дудко Принцип поддержания доверия граждан к закону и действиям государства: конституционное содержание и особенности его обеспечения в практике Конституционного суда РФ // Образование и право. 2021. № 2. с. 44–52.

2. См: Karl H. Schmitt, Treu und Glauben im Verwaltungsrecht (Berlin: Junker und Dünnhaupt, 1935), «защита легитимных ожиданий» (См.: Legitimate Expectations in the Common Law World / eds. M. Groves and G. Weeks. Oxford, 2017. P. 1–15.

3. ст.13 Административного процедурно-процессуального кодекса Республики Казахстан № 350-VI от 29 июня 2020 года // https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=35132264

4. ст.13 Закона Азербайджанской Республики «Об административном производстве» №1036-IIQ 29 декабря 2005 года, № 302 // https://constcourt.gov.az/ru/legislation/25

5. Д.В.Дождев Правовое общение: опыт римского права. – М.: Институт государства и права РАН, 2012.

6. См.: Legitimate Expectations in the Common Law World / eds. M. Groves and G. Weeks. Oxford, 2017. P. 1–15.

7. См.: Nolte G. General Principles of German and European Administrative Law – A Comparison in Historical Perspective // The Modern Law Review. 1994. Vol. 57, no. 2. P.195.

8. Grundforderung rechtlicher Ordnung).(Joachim Burmeister, Vertrauensschutz im Prozeβrecht (Berlin-New York: Walter de Gruyter 1979), 115; Heinrich de Wall, Die Anwendbarkeit privatrechtlicher Vorschriften im Verwaltungsrecht (Tübingen: Mohr Siebeck, 1999), 242.

9. [2011] OJ C 285/3); Article 6 of the Recommendation CM/Rec(2007)7 of the Committee of Ministers to Member States on Good Administration, Adopted on 20 June 2007 // rm.coe.int/16807096b9.

10. Soeren J. Schønberg, supra note 3, 12 and the literature referred to therein. Schønberg, Soeren J. Legitimate Expectations in Administrative Law. London: Oxford University Press, 2000.

11. Роберта Томаса «Законные ожидания и пропорциональность в административном праве» Оксфорд-Портленд: Харт Паблишинг, 2000.

12. Иоанны Леманской «Uzasadnione oczekiwania w. Perspektywie prawa krajowego i regulacji europejskich» Варшава: Wolters Kluwer, 2016.

13. Heinrich de Wall, supra note 1, 241–242.

14. См: Karl H. Schmitt, Treu und Glauben im Verwaltungsrecht (Berlin: Junker und Dünnhaupt, 1935); Eduardo García de Enterría, “El principio de protección de la confianza legítima como supuesto título justificatiovo de la responsabilidad patrimonial del Estado legislador,” Revista de Administración Pública No. 159 (2002); Fernando Castillo Blanco, Protección de Confianza en el Derecho Administrativo (Madrid: Marcial Pons, 1998); Sabino Cassese, Istituzioni di diritto amministrativo (Milano: Giuffré Editore, 2004), 13; Rene Seerden and Fritz Stroink, Administrative law in the Netherlands: 169–170; in: Rene Seerden, Fritz Stroink, Administrative law of the European Union, its member states and the United States: a comparative analysis (Antwerpen: Intersentia, 2002).

15. См: Norbert Achterberg, Allgemeines Verwaltungsrecht (Heidelberg: C.F. Müller, 1986), 598; Hans P. Bull and Veith Mehde, Allgemeines Verwaltungsrecht mit Verwaltungslehre (Heidelberg, München, Landsberg, Frechen, Hamburg: C.F. Müller, 2009), 138; Thomas Gächter, Rechtsmissbrauch im öffentlichen Rechts (Zürich/Basel/Genf: Schulthess, 2005), 115–116; Heinrich. de Wall, supra note 1, 242; Hans J. Wolff, Otto Bachof, and Rolf Stober, Verwaltungsrecht I (München: C.H. Beck, 1994), 480.

16. Ulrich Häfelin and Georg Müller, Grundriss des Allgemeinen Verwaltungsrechts (Zürich: Schulthess, 1998), 126–127.

17. См: Cf. Eduardo García de Enterría, supra note 6: 173; Silvia Díez Sastre and Kevin Weyand, “Spanien: 331; in: Jens-Peter Schneider, Hans-Werner Rengeling, Oliver Dörr, and Albrecht Weber, eds., Verwaltungsrecht in Europa. Band 1. England und Wales, Spanien, Niederlande (Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2010).

18. https://vlex.co.uk/vid/schmidt-v-home-office-792931581

19. https://lawlibrary.org.za/akn/za/judgment/zasca/1989/90/eng@1989-08-24

20. https://public.sud.uz/report/ADMINISTRATIVE_OLD

21. 15.11.2011 год https://pravo.ru/interpravo/news/view/64191/

22. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-658-14541-5

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-07-13

Nashr qilingan

2025-07-15

Qanday ko'rsatish

Jurayev, S. (2025). ISHONCHNING HIMOYA QILINISHI PRINSIPINING QOʻLLANILISHI: NAZARIYA VA AMALIYOT. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(7), 177–185. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I7Y2025N27