OʻQUVCHILARNING KITOBXONLIKKA BOʻLGAN QIZIQISHINI OSHIRISHDA OILA VA MAKTAB OʻRTASIDAGI HAMKORLIKNING INNOVATSION USULLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI7Y2025N36Kalit so'zlar
kitobxonlik, oila-maktab hamkorligi, innovatsion yondashuvlar, raqamli texnologiyalar, oʻqish madaniyati, taʼlim.Annotasiya
Ushbu maqola oʻquvchilarning kitobxonlikka boʻlgan qiziqishini oshirishda oila va maktab oʻrtasidagi hamkorlikning innovatsion usullarini tahlil qilishga bagʻishlanadi. Xalqaro va Oʻzbekiston miqyosidagi tadqiqotlar asosida oila-maktab hamkorligining oʻqish madaniyatini rivojlantirishdagi ahamiyati koʻrib chiqiladi. Tadqiqot oila va maktab hamkorligini mustahkamlash, zamonaviy texnologiyalardan foydalanish va xalqaro tajribani mahalliy sharoitlarga moslashtirish orqali oʻquvchilarning oʻqishga boʻlgan motivatsiyasini oshirish muhimligini taʼkidlaydi.Manbalar
1. Ahmedov A. O‘zbekistonda kitobxonlik madaniyatini rivojlantirish: muammolar va yechimlar. Tashkent: Fan va Texnologiya, 2023. 120 p.
2. Bookstart. Promoting Early Literacy through Family Engagement [Electronic resource] // Available at: bookstart.org.uk, 2022. pp. 1-3.
3. Kim J. Family-School Collaboration in Promoting Reading Culture: South Korean Experience // Journal of Education and Culture. 2019. Vol. 45, No. 3. pp. 123-135.
4. Kutubxonada o‘qishni yaxshilash bo‘yicha tadbirlar. Xalq kutubxonasi kitobxonlikni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish muassasasi sifatida [Electronic resource] // Available at: bazar-dvd.ru, 2024.
5. OECD. PISA 2018 Results: What Students Know and Can Do. Paris: OECD Publishing, 2018. 250 p.
6. O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi. Tavsiya etilgan o‘quv adabiyotlar ro‘yxati [Electronic resource] // Available at: abt.uz, 2024.
7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston – 2030” strategiyasi to‘g‘risidagi farmoni // O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami. 2023. No. 45.
8. PISA. Reading Literacy Framework. OECD Publishing, 2018. 80 p.
9. Smith L. Digital Reading Families: Innovations in Literacy Promotion // Australian Journal of Education. 2020. Vol. 64, No. 2. pp. 89-102.
10. UNESCO. Global Education Monitoring Report 2017/8: Accountability in education – Meeting our commitments. Paris: UNESCO, 2017. 200 p.