TIBBIYOT OLIYGOHI TALABALARINI EMOTSIONAL VA KOMMUNIKATIV KOMPETENSIYASINI RIVOJLANTIRISHGA YOʻNALTIRILGAN METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH

Mualliflar

  • Shaxlo Djamaldinova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N78

Kalit so'zlar

emotsional-kommunikativ kompetensiya, oliy tibbiy taʼlim, boʻlajak shifokor, kasbiy identifikatsiya, metodika.

Annotasiya

Ushbu maqolada boʻlajak shifokorlarning hissiy va kommunikativ kompetensiyasi shaxsiy resurs sifatida taqdim etiladi, u professional muloqot jarayonida oʻz his-tuygʻulari va ularini boshqarish, kommunikatorlarning his-tuygʻulari va ularning tushunish hamda davolash jarayonida konstruktiv mazmunini qurishda hisobga olish qobiliyatida namoyon boʻladi. Mazkur tadqiqot ishi doirasida tajriba-sinov ishlarining maqsadi sifatida oliy tibbiy taʼlim muassasasi talabalarining hissiy-kommunikativ kompetensiyalarini rivojlantirishga qaratilgan metodikasi takomillashtirishi, uni amaliyotda sinab koʻrish va samaradorligini aniqlash belgilandi. Bu jarayonda, xususan, talabalarning kasbiy identifikatsiyaga ega boʻlishida, professional shaxs sifatida shakllanishida hissiy sezgirlik, empatiya, kommunikativ madaniyat va psixologik moslashuvchanlik kabi jihatlarni rivojlantirishga yoʻnaltirilgan metodlar qoʻllaniladi.

Manbalar

1. Mayer, J. D. Emotional intelligence as a standard intelligence / J. D. Mayer, P. Salovey, D. R.Caruso, G. Sitarenios // Emotion. – 2001. – V. 1. – P. 232–242.

2. Абиева, Н. М. Язык специальности и профессиональная культура речи : Учебно-методическое пособие для студентов медицинских вузов / Н. М. Абиева, Ш. О. Джамалдинова. – Барнаул : Алтайский государственный медицинский университет Министерства здравоохранения Российской Федерации, 2023. – 127 с. – EDN PRIVYH.

3. Mayer, J. D. Emotional Intelligence meets traditional standards for an intelligence / J. D. Mayer, D. R. Caruso, P. Salovey // Intelligence. – 1999. – V. 27. – P. 267–298.

4. Джамалдинова, Ш. О. Формирование эмоционально-коммуникативной культуры будущего медицинского работника / Ш. О. Джамалдинова // Высшее образование в эпоху глобальных трансформаций: достижения, вызовы, перспективы : материалы ХV Международной учебно-методической конференции, Чебоксары, 27 октября 2023 года. – Чебоксары: Чувашский государственный университет имени И.Н. Ульянова, 2023. – С. 369-376. – EDN ATCUBW.

5. Джамалдинова, Ш. О. Важность развития эмоционально-коммуникативной компетентности в работе врача / Ш. О. Джамалдинова // Язык. Образование. Культура : Сборник научных трудов по материалам XVII Международной научно-практической электронной конференции, посвященной 88-летию КГМУ и Году педагога и наставника, Курск, 20–25 мая 2023 года. Том I. – Курск: Курский государственный медицинский университет, 2023. – С. 55-57. – EDN FDSLHL.

6. Джамалдинова, Ш. О. Формирование и развитие эмоционально коммуникативной компетентности врача / Ш. О. Джамалдинова // Язык. Образование. Культура : Сборник научных трудов по материалам XVII Международной научно-практической электронной конференции, посвященной 88-летию КГМУ и Году педагога и наставника, Курск, 20–25 мая 2023 года. Том I. – Курск: Курский государственный медицинский университет, 2023. – С. 58-60. – EDN OYQYNG.

7. Абиева, Н. М. Этика общения как ключевой аспект дисциплины «Культура речи врача» в медицинском вузе / Н. М. Абиева, Ш. О. Джамалдинова // Мир науки, культуры, образования. – 2023. – № 5(102). – С. 95-98. – DOI 10.24412/1991-5497-2023-5102-95-98. – EDN MOAPZH.

8. Джамалдинова, Ш. (2023). Значение эмоционально-коммуникативной компетентности для развития успешной работы будущих медиков. Общество и инновации, 4(4), 114-118.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-10-12

Nashr qilingan

2025-10-12

Qanday ko'rsatish

Djamaldinova, S. (2025). TIBBIYOT OLIYGOHI TALABALARINI EMOTSIONAL VA KOMMUNIKATIV KOMPETENSIYASINI RIVOJLANTIRISHGA YOʻNALTIRILGAN METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(10), 457–462. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N78