GEYMIFIKATSIYA RUS TILI DARSLARIDA FUNKSIONAL SAVODXONLIKNI SHAKLLANTIRISH JARAYONIDA

Mualliflar

  • Zarina Babaeva
  • Arina Fedorova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N62

Kalit so'zlar

gamifikatsiya, imlo, tinish belgilari, motivatsiya, raqobat, kvest, argumentatsiya, funksionallik.

Annotasiya

Maqolada rus tili darslarida funktsional savodxonlikni rivojlantirishning samarali vositasi sifatida gamifikatsiyadan foydalanish muhokama qilinadi. Maqola mualliflari mashg'ulotlarni jalb qilish va o'qitishni rag'batlantiradigan texnikalar ("imlo janglari", rolli o'yinlar, bahslar) va raqamli xizmatlar (Kahoot!, Quizizz, LearningApps) misollarini taqdim etadi.
Qayd etilishicha, o‘yinlashtirish nafaqat qoidalar va tushunchalarni o‘rganishni osonlashtiradi, balki tanqidiy fikrlash, muloqot qilish va jamoada ishlash qobiliyatini ham rivojlantiradi.

Manbalar

1. Алексеева А. З., Соломонова Г. С., Аетдинова Р. Р. ГЕЙМИФИКАЦИЯ В ОБРАЗОВАНИИ // Педагогика. Психология. Философия. 2021. №4 (24). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/geymifikatsiya-v-obrazovanii-3 — C. 6. (дата обращения: 27.07.2025).

2. Бабаева З. С., Фёдорова А. М. Геймификация на уроках русского языка: инновационный подход к обучению // Наука высших школ – 2025: материалы Международной научно-практической конференции. В 2 т. Т. 2. – 2025. – С. 307.

3. Буряк Н.Ю. ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ И ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ: РОЛЬ ПРИЛОЖЕНИЙ И ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ПРОЦЕССЕ // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2025. №2-1 (101). — C. 5. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/inostrannye-yazyki-i-tsifrovye-tehnologii-rol-prilozheniy-i-onlayn-platform-v-obrazovatelnom-protsesse (дата обращения: 20.08.2025).

4. Гордиенко О. А., Егорова А. Ю., Тарасов Е. С. СТИМУЛИРОВАНИЕ КОГНИТИВНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОБУЧАЮЩИХСЯ ПОСРЕДСТВОМ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВОЗМОЖНОСТЕЙ ГЕЙМИФИКАЦИИ // Гуманитарные и социальные науки. 2022. №6. —C. 10. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/stimulirovanie-kognitivnoy-deyatelnosti-obuchayuschihsya-posredstvom-ispolzovaniya-vozmozhnostey-geymifikatsii (дата обращения: 21.08.2025).

5. Насруллаев Р. С. РУССКИЙ ЯЗЫК В ЭПОХУ СОВРЕМЕННОГО ЦИФРОВОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ВЫЗОВЫ, ИННОВАЦИИ И ПЕРСПЕКТИВЫ // ReFocus. 2025. №Special Issue 1. — С. 1-2. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/russkiy-yazyk-v-epohu-sovremennogo-tsifrovogo-obrazovaniya-vyzovy-innovatsii-i-perspektivy (дата обращения: 20.08.2025).

6. Панина Е. Ю., Калинин М. М. ОПЫТ И ПРАКТИКА ПРИМЕНЕНИЯ ИНТЕРАКТИВНОГО ПРИЛОЖЕНИЯ «KAHOOT!» НА УРОКЕ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА // Проблемы романо-германской филологии, педагогики и методики преподавания иностранных языков. 2022. №18. — C. 9. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/opyt-i-praktika-primeneniya-interaktivnogo-prilozheniya-kahoot-na-uroke-inostrannogo-yazyka (дата обращения: 21.08.2025).

7. Умарова Д. З. ЦИФРОВАЯ ГРАММОТНОСТЬ В ОБРАЗОВАНИИ: ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ // Экономика и социум. 2024. №12-1 (127). — С. 4. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovaya-grammotnost-v-obrazovanii-problemy-i-perspektivy (дата обращения: 22.08.2025).

8. Филатова О. Н., Зиновьева С. А., Никитина О. Н. ГЕЙМИФИКАЦИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА // Проблемы современного педагогического образования. 2022. №77-2. — C. 3. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/geymifikatsiya-obrazovatelnogo-protsessa-1 (дата обращения: 28.07.2025).

9. Шуников В. Л. РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА В ЦИФРОВУЮ ЭПОХУ // Вестник РГГУ. Серия: Литературоведение. Языкознание. Культурология. 2021. №3. — С. 13. — URL: https://cyberleninka.ru/article/n/russkaya-literatura-v-tsifrovuyu-epohu (дата обращения: 21.08.2025).

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-10-22

Nashr qilingan

2025-10-25

Qanday ko'rsatish

Babaeva, Z., & Fedorova, A. (2025). GEYMIFIKATSIYA RUS TILI DARSLARIDA FUNKSIONAL SAVODXONLIKNI SHAKLLANTIRISH JARAYONIDA. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(S/9), 376–385. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N62