KARL RODJERSNING GUMANISTIK PEDAGOGIKASI VA UNING ZAMONAVIY TA’LIM RIVOJLANISHIDAGI AHAMIYATI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N87Kalit so'zlar
gumanistik pedagogika, shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim, empatiya, ichki motivatsiya, zamonaviy ta’lim, pedagogik yondashuvlarAnnotasiya
Ushbu maqolada amerikalik psixolog va pedagog Karl Rodjers tomonidan ilgari surilgan gumanistik pedagogikaning asosiy tamoyillari hamda ularning zamonaviy ta’lim tizimidagi ahamiyati yoritib beriladi. Rodjersning shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvi, shartsiz qabul qilish, empatiya va o‘zini anglash kabi konsepsiyalari uning pedagogik qarashlarining markaziy nuqtasini tashkil etadi. Adabiyotlar tahlili orqali gumanistik yondashuvning o‘quvchilarning shaxsiy rivojlanishi, ichki motivatsiyasi va mustaqil fikrlashini rag‘batlantirishdagi o‘rni ochib beriladi. Shuningdek, Rodjers g‘oyalarining zamonaviy ta’lim muhitida qo‘llanilish imkoniyatlari va mavjud muammolar ham ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot natijalari ushbu yondashuvning o‘quv jarayonini insonparvarlik asosida takomillashtirishdagi samaradorligini ko‘rsatadi.
Manbalar
1. Роджерс К. Свобода учиться: Учебное пособие / Пер. с англ. — Москва: Смысл, 2002. — 480 с.
2. Роджерс К. Клиент-центрированная терапия: основы и практика. — Санкт-Петербург: Речь, 2007. — 432 с.
3. Маслоу А. Мотивация и личность / Пер. с англ. — Санкт-Петербург: Питер, 2019. — 400 с.
4. Дьюи Дж. Демократия и образование / Пер. с англ. — Москва: Педагогика-Пресс, 2000. — 384 с.
5. Франкл В. Человек в поисках смысла / Пер. с нем. — Москва: Прогресс, 1990. — 288 с.
6. Выготский Л. С. Психология развития человека. — Москва: Смысл, Эксмо, 2005. — 512 с.
7. Олпорт Г. В. Личность: психологическая интерпретация. — Москва: АСТ, 2002. — 480 с.
8.Мэй Р. Искусство психологического консультирования / Пер. с англ. — Москва: Эксмо, 2010. — 320 с.
9. Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. — Москва: Просвещение, 2000. — 192 с.
10. Алексеева Н. Г. Гуманистический подход в образовании: теория и практика. — Москва: Академия, 2014. — 256 с.





