BOʻLAJAK CHET TILI OʻQITUVCHILARINI KOMMUNIKATIV KOMPETENSIYASINI RIVOJLANTIRISHDA PRAGMATIK MUAMMOLAR VA ULARNING YECHIMLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI9Y2025N91Kalit so'zlar
boʻlajak chet tili oʻqituvchilari, kommunikativ kompetensiya, pragmatik muammolar, koʻnikma, lugʻat va grammatik qoidalar, biri aucentik materiallar, bilim va gʻoya, tezkor almashinuv.Annotasiya
Mazkur maqolada boʻlajak chet tili oʻqituvchilarini kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirishda pragmatik muammolar va ularning yechimlari xususida ayrim fikr-mulohazalar bayon etilgan. Shuningdek, maqolada pragmatik kompetensiya hamda oʻqituvchilar pragmatikani oʻrgatishda maxsus bilim va koʻnikmalarga ega boʻlishi kerakligi xususida ham mulohazalar bayon etilgan. Doim ham yodlab olingan lugʻat va grammatik qoidalar — kommunikativ kompetensiyani rivojlantirishga yordam bermaydi. Turli badiiy matnlar, gazeta, reklama kabi matbuot vositalarida uchraydigan yangi inglizcha soʻz va iboralarni doimiy ravishda yigʻib, ulardan amaliy nutqda foydalanish, nutqni oson va tez rivojlanishiga yordam beradi.
Manbalar
1. Brown H. D. Principles of Language Learning and Teaching. — Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall, 1994. — 228 p. 347 p.
2. Gilmore A. Authentic materials and authenticity in foreign language learning // Language Teaching. – 2007. – Vol. 40, № 2. – P. 97–118.
3. Kasper G. Can pragmatic competence be taught? // The Language Teacher. 1997. № 21. P. 21-39.
4. Bardovi-Harlig, K. Empirical evidence of the need for instruction in pragmatics // Pragmatics in language teaching / K. Rose, G. Kasper (eds.). — New York : Cambridge University Press, 2001. — P. 13–32.
5. Celce-Murcia M., Dornyei Z., Thurrell S. Communicative competence: A pedagogically motivated model with content specifications // Issues in Applied Linguistics. – 1995. – Vol. 6, № 2. – P. 5–35
6. Austin J. L. How to Do Things with Words. — Oxford: Oxford University Press, 1962. — 167 p
7. Thomas J. Cross-cultural pragmatic failure // Applied Linguistics. — 1983. — Vol. 4, No. 2. — P. 96–97
8. Spencer-Oatey H. Culturally Speaking: Managing Rapport through Talk across Cultures / H. Spencer-Oatey. — London: Continuum, 2000. — 1 p.
9. Horvits E.K., Horvits M.B., Koup J. Foreign language classroom anxiety // The Modern Language Journal. – 1986. – Vol. 70, №2. – P. 125–132.





