XOTIN-QIZLARNING PEDAGOGIK FAOLIYATDA TUTGAN OʻRNI: TARIXIY JARAYON VA HOZIRGI TENDENSIYALAR

Mualliflar

  • Shaxnoza Elboyeva

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I12Y2025N11

Kalit so'zlar

xotin-qizlar, pedagogika, taʼlim tarixi, ayol pedagoglar, gender tengligi, taʼlim tizimi, ijtimoiy rol, rivojlanish tendensiyalari

Annotasiya

Ushbu maqolada xotin-qizlarning pedagogik faoliyatda tutgan oʻrni tarixiy nuqtai nazardan tahlil qilinadi, shuningdek, taʼlim tizimidagi hozirgi tendensiyalar yoritiladi. Ayollarning taʼlim jarayoniga qoʻshgan hissasi, ularning pedagogik faoliyatda tutgan mavqeyi, jamiyat taraqqiyotiga taʼsiri hamda gender tengligini taʼminlashga qaratilgan islohotlar oʻrganiladi. Maqolada tarixiy bosqichlar bilan bir qatorda zamonaviy taʼlim tizimidagi ayol pedagoglarning roli va ularning professional rivojlanish imkoniyatlari ham yoritib beriladi.

Manbalar

1. A.Avloniy Turkiy Guliston yoxud axloq.– Toshkent: O‘qituvchi, 1992. – 160 b.

2. M. Behbudiy Tanlangan asarlar. – Toshkent: Ma’naviyat, 2019. – 240 b.

3. H.Boltaboev Jadid maktablari va pedagogik g‘oyalar. – Toshkent: Fan, 2001. – 212 b.

4. N. Qo‘ldosheva Gender pedagogikasi asoslari.– Toshkent: Innovatsion Ziyo, 2020. – 184 b.

5. M.Nishonova Pedagogika tarixi. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2014. – 256 b.

6. T. Tolipova Oila va gender masalalari bo‘yicha ilmiy izlanishlar. – Toshkent: O‘zRFA, 2017. – 198 b.

7. D.Karimova Ayollarning professional rivojlanishi: psixologik yondashuv. – Toshkent: Universitet, 2021. – 174 b.

8. X.Abdurahmonova Raqamli ta’lim jarayonida pedagog kompetensiyasini rivojlantirish.– Toshkent: Ta’lim nashriyoti, 2022. – 203 b.

9. M.Ochilov Pedagogika nazariyasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 1998. – 304 b.

10. H.Saidov O‘zbekiston ta’lim tizimi va gender tenglik muammolari. – Toshkent: Adolat, 2015. – 220 b.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-12-14

Nashr qilingan

2025-12-15

Qanday ko'rsatish

Elboyeva, S. (2025). XOTIN-QIZLARNING PEDAGOGIK FAOLIYATDA TUTGAN OʻRNI: TARIXIY JARAYON VA HOZIRGI TENDENSIYALAR. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(12), 61–65. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I12Y2025N11

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##