XOTIN-QIZLARNING PEDAGOGIK FAOLIYATDA TUTGAN OʻRNI: TARIXIY JARAYON VA HOZIRGI TENDENSIYALAR
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I12Y2025N11Kalit so'zlar
xotin-qizlar, pedagogika, taʼlim tarixi, ayol pedagoglar, gender tengligi, taʼlim tizimi, ijtimoiy rol, rivojlanish tendensiyalariAnnotasiya
Ushbu maqolada xotin-qizlarning pedagogik faoliyatda tutgan oʻrni tarixiy nuqtai nazardan tahlil qilinadi, shuningdek, taʼlim tizimidagi hozirgi tendensiyalar yoritiladi. Ayollarning taʼlim jarayoniga qoʻshgan hissasi, ularning pedagogik faoliyatda tutgan mavqeyi, jamiyat taraqqiyotiga taʼsiri hamda gender tengligini taʼminlashga qaratilgan islohotlar oʻrganiladi. Maqolada tarixiy bosqichlar bilan bir qatorda zamonaviy taʼlim tizimidagi ayol pedagoglarning roli va ularning professional rivojlanish imkoniyatlari ham yoritib beriladi.
Manbalar
1. A.Avloniy Turkiy Guliston yoxud axloq.– Toshkent: O‘qituvchi, 1992. – 160 b.
2. M. Behbudiy Tanlangan asarlar. – Toshkent: Ma’naviyat, 2019. – 240 b.
3. H.Boltaboev Jadid maktablari va pedagogik g‘oyalar. – Toshkent: Fan, 2001. – 212 b.
4. N. Qo‘ldosheva Gender pedagogikasi asoslari.– Toshkent: Innovatsion Ziyo, 2020. – 184 b.
5. M.Nishonova Pedagogika tarixi. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2014. – 256 b.
6. T. Tolipova Oila va gender masalalari bo‘yicha ilmiy izlanishlar. – Toshkent: O‘zRFA, 2017. – 198 b.
7. D.Karimova Ayollarning professional rivojlanishi: psixologik yondashuv. – Toshkent: Universitet, 2021. – 174 b.
8. X.Abdurahmonova Raqamli ta’lim jarayonida pedagog kompetensiyasini rivojlantirish.– Toshkent: Ta’lim nashriyoti, 2022. – 203 b.
9. M.Ochilov Pedagogika nazariyasi. – Toshkent: O‘qituvchi, 1998. – 304 b.
10. H.Saidov O‘zbekiston ta’lim tizimi va gender tenglik muammolari. – Toshkent: Adolat, 2015. – 220 b.





