THE COMPLEX LINGUISTIC NATURE OF BUSINESS DISCOURSE

Authors

  • Shohsanam Alimjanova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V3SI8Y2023N47

Keywords:

phraseologism, name, nomination, cognition, synonomy, antonomy, polysemy, homonymy, paronymy, lexicon, sath, structure, unity, Research, text, portable meaning, own meaning.

Abstract

this article presents scientific views on the cognitive properties of ambiguous phrases in Uzbek. Scientific opinions were concluded based on a dissertation, monographs.

References

Abdullayev F. Oʻzbek tili leksikasining ba’zi bir masalalariga doir til va adabiyot instituti asarlari. – Tosh.: Fan , 1949.

Abduazizov A., Sodiqov A., Bashakov N. Umumiy tilshunoslik T., 1979.

Авашани Ю.Ю. Вопросы фразеологии. С., 1977.

Авашани Ю.Ю, Эмирова А.М. К семантический структуре фразеологических единиц. С., 1971.

Алехина А.И. Семантические группы во фразеологии современного английского языка. М., 1977.

Алехина А.И. Фразеологическая единица и слово. М., 1979.

Алехина А.И. Идиоматика современного английсково языка. М., 1982.

Амосова Н.Н. Основы английской фразеологии. Л., 1963.

Арнольд И.В. Лексикология современного английского языка. - M., 1969.

Buranov D. A practical course in English lexicology. – T., 1990.

Published

2023-12-10

How to Cite

Alimjanova, S. (2023). THE COMPLEX LINGUISTIC NATURE OF BUSINESS DISCOURSE. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/8). https://doi.org/10.47390/SPR1342V3SI8Y2023N47