ACMEOLOGICAL APPROACH - AS THE BASIS OF IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE EDUCATORS IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Sayorakhan Abdurakhmanova

DOI:

https://doi.org/10.47390/1342V3I1Y2023N14

Keywords:

акмеология, акмеологический подход, модернизация, нравственное качество, коммуникативная, творческая деятельность, интеллектуальный характер, оценочный критерий.

Abstract

This article discusses the need to improve the professional training of future teachers based on the acmeological approach and the factors of their use of the acmeological approach. Intellectual, personal, moral characteristics and possibilities of organization and implementation of professional-pedagogical activities are highlighted. Through this, the need to form new professional competencies that meet the requirements of the labor market is considered.

References

(Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 09.10.2019 й., 06/19/5847/3887-сон; 30.04.2020 й., 06/20/5987/0521-сон.

https://gov.uz/uz/news/view/20242

Икрамов, Р. (2020). Воспитание гармонично развитого поколения является приоритетом государственной молодежной политики. Вестник наукии образования, 14(92), 88-90 ̶ б.

Каримова В.М. Ижтимоий психология асослари. – Т.: “Ўқитувчи”, 1994. 98 – б.ф

Тиллаева Г.Т. “Ижтимоий муҳит ва ёшлар тарбияси” ̶ Тошкент Фалсафа ва хуқуқ институти 2009. 149 ̶ б.

Кашапов М.М. Психология творческого мышления профессионала: монография / М.М. Кашапов. – Москва: ПЕР СЭ, 2017. – С. 688.

Эрназарова Г.О. Акмеологик ёндашув таълим жараёнини ривожлантириш сифатида. "Science and Education" Scientific Journal December 2020 / Volume 1 Special Issue 4www.openscience.uz 296 ̶ б.

Published

2023-01-27

How to Cite

Abdurakhmanova , S. (2023). ACMEOLOGICAL APPROACH - AS THE BASIS OF IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE EDUCATORS IN HIGHER EDUCATION. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(1), 127–135. https://doi.org/10.47390/1342V3I1Y2023N14