UNIQUE ASPECTS OF DISTANCE LEARNING AND CHALLENGES IN DEVELOPING DIGITAL COMPETENCE

Authors

  • Zarrina Yusupova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I9Y2024N45

Keywords:

digital competence, innovative technologies, teaching tools, interactive approach, human resources, statistics, skill, search, visualization.

Abstract

The article presents a description of the specific features of distance learning and the problems of developing digital competence. And also, a study of the fact that distance learning as a component of the educational process is built on certain theoretical principles, practical experience and methodological principles.

References

1. Жданько А.П. Дидактические особенности использования видеоконтентов при изучении иностранного языка в условиях дополнительного образования: Дисс. кан. пед. наук. - Таганрог. 2014. - 39-54

2. Ибрагимов И. М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения: Учеб. пособие для студентов высших учебных заведений / Под ред. А. Н. Ковшова. М.: Издательский центр «Академия», 2005.

3. Батышев, С. Я., Романцев, Г. М., Гершунский, Б. С., Новиков, А. М., Осовский, Е. Г., Мухаметзянова, Г. В., ... & Варнакова, Е. Д. (1997). Профессиональная педагогика.

4. Зеер. Э.Ф. Личностно-развивающие технологии начального профессионального образования: учеб. пособие для студ. высш. учебн. заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 2010. - 176 с.

5. Зимняя И.А Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. - М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалиста, 2004. - 38 с.

6. Зинченко Ю.П. Виртуальная реальность в экспериментальной психологии: к вопросу о методологии // Человек как субъект и объект медиапсихологии. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 2011. - С. 58-75.

Submitted

2024-09-29

Published

2024-10-01

How to Cite

Yusupova, Z. (2024). UNIQUE ASPECTS OF DISTANCE LEARNING AND CHALLENGES IN DEVELOPING DIGITAL COMPETENCE. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(9). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I9Y2024N45