CONCEPTUAL APPROACHES TO ASSESSING THE MANAGEMENT ACTIVITIES OF SCHOOL PRINCIPALS IN GENERAL SECONDARY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N34Keywords:
education, director, management, efficiency, psychology, pedagogy, personal relationships, methodologyAbstract
This article analyzes a number of scientific-theoretical, conceptual approaches to assessing the management of secondary school principals. Scientifically analyzed the achievements and shortcomings of each scientist's theoretical views, their correspondence to the requirements of contemporary issues, as well as the theoretical significance of these conceptual approaches.
References
2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги ўзбекистон тараққиёт стратегиясининг “Инсонга эътибор ва сифатли таълим йили”да амалга оширишга оид давлат дастури тўғрисида Ўзбекистон Республикаси президентининг фармони
Н. В. Горбуновой. Внутришкольное управление: теория и опыт педагогических и управленческих инноваций [Текст] / под ред.— М., 1995. С. 45
Третьяков, П. И. Практика управления современной школой [Текст] / П. И. Третьяков. — М., 2005 С.128.
Управление развитием школы [Текст] / под ред. М. М. Поташника, В. С. Лазарева. — М., 1995. С.183.
Шарифхўжаев М., Абдуллаев Ё. Менежмент: Дарслик. – Тошкент: “Ўқитувчи”, 2001. - 702 б