THE CONCEPT OF ADVERTISING DISCOURSE IN CONTEMPORARY LINGUISTICS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V5SI3Y2025N13Keywords:
discourse, advertising, advertising discourse, text, linguistics.Abstract
This article is devoted to the highly relevant topic of the concept of advertising discourse in modern linguistics. The study emphasizes the main characteristics and functions of advertising. It examines numerous approaches to defining advertising as proposed by various researchers and highlights the key features inherent to advertising discourse.
References
1. Асташева Е.М. Воздействующий потенциал телевизионного рекламного дискурса // Международный журнал экспериментального образования. 2011. № 8. С. 90-91.
2. Abdullaeva C. Роль социальных факторов в рекламном дискурсе //News of the NUUz. – 2024. – Т. 1. – №. 1.9. – С. 249-252.
3. Ахманова, О. С. Словарь лингвистических терминов : словарь : [16+] / О. С. Ахманова. – Москва : Советская энциклопедия, 1969. – 607 с. – Режим доступа: по подписке. – URL: https://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=38392 (дата обращения: 28.08.2023).
4. Дейян Арманд. Реклама / А. Дейян. – М.: Сирин, 2002. – 144 с.
5. Добросклонская Т.Г. Вопросы изучения медиа текстов. Опыт исследования современной английской медиа речи. М.,2005. – 288 с.
6. Марьина А. В. Концептуальный анализ рекламного дискурса (на материале концепта ДОМ). URL: http://www.mediascope.ru/node/1736 (дата обращения: 01.09.2015).
7. Скнарев Д.С. Языковые средства создания образа в рекламном дискурсе: семантический, прагматический, маркетинговый аспекты: Дисс. …д-ра филол. наук. Челябинск, 2015. – 390 с.
8. Рогожин М.Ю. Делопроизводство. Организация архива предприятия [организация документооборота, работа с документами в архиве предприятия, экспертиза ценности документов] – Санкт-Петербург [и др.]: Питер, 2006. – 160 с.