METHODS OF ORGANIZING HISTORICAL QUESTS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI4Y2025N03Keywords:
quest, interactive game, real event, logic, critical thinking, work in group, interestAbstract
Organization of quests in history lessons allows to maintain interest in the subject of pupils and students, solve problems of formation of competencies of the teacher, improves the quality of education. The article provides examples of organization of historical quest in game form.
References
1. Абдушукурова, И. (2024). КЛАССИФИКАЦИЯ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИЙ. Interpretation and researches, (24 (46)). – P.101-105. https://scholar.google.co.in/scholar?q=https://inlibrary.uz/index.php/international-scientific/article/view/70170&hl=ru&as_sdt=0,5
2. Никифоров О.В. Исторические квесты как опыт освоения национальной культуры. Ученые записки Новгородского государственного университета. 2018. №(2 (14), - С. 30.
3. Печникова Т. В. Образовательные квесты на уроках истории и обществознания // Образ действия. 2023. Вып. 3 «Реализуем ФГОС ОО. Социально-гуманитарное образование. Лучшие практики». - С. 28–32.
4. Черноиванова Н.Н. Применение квест-технологии при изучении исторического краеведения. // Информ-образование. 2023. Вып.1.