APPLICATION OF INNOVATIVE METHODS IN TEACHING GERMAN TO STUDENTS OF THE FACULTY OF PHYSICS

Authors

  • Sayyora Tagayeva
  • Ozoda Inoyatillo

DOI:

https://doi.org/10.47390/SCP1342V3I7Y2023N24

Keywords:

german language, pedagogy, higher education, nature science.

Abstract

The training of highly qualified specialists who speak foreign languages and are able to enter into professional communication with representatives of other countries is becoming a priority for higher education. In the state policy in the field of education, special attention is paid to the training of engineering personnel. The article gives instructions for teaching the German language to students of the Faculty of Physics.

References

Барышников Н.В. Методика обучения второму иностранному языку в школе. М., 2003. 159 с.

Бим И.Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского). Тверь, 2001. 48 с.

Буко 2012-Немецкий язык для студентов-физиков. Deutsch für Physikstudenten :учебное пособие/ В.П.Буко-Минск :БГУ, 2012, 143 с.

Киселева Т.Н. Преодоление лексико-грамматической интерференции при обучении немецкому языку как второй специальности при первом английском : автореф. дис. ... канд. пед. наук. М., 1989. 16 с.

Ворожбитова А.А. Теория текста. М., 2005. 47 c.

Марчук Ю.Н. Основы терминографии. М., 1992.

Fleischmann E., Schmitt P.A. Fachsprachliches Übersetzen – Anstoss zu eimen Paradigmawechsel // Paradigmawechsel in der Translation. Tübingen, 2000.

Published

2023-07-14

How to Cite

Tagayeva, S., & Inoyatillo, O. (2023). APPLICATION OF INNOVATIVE METHODS IN TEACHING GERMAN TO STUDENTS OF THE FACULTY OF PHYSICS. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(7), 181–185. https://doi.org/10.47390/SCP1342V3I7Y2023N24