МЕТОДИКА РАБОТЫ С ОДАРЕННЫМИ УЧЕНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I2Y2024N42Ключевые слова:
учебно-творческая деятельность, знания, компетентность, умение, упражнение, решение задач, информатсия, мышление, приобретение знаний.Аннотация
Развивать творческий интеллектуальный потенциал, который осуществляется сегодня. Качество и оперативность всех сопутствующих работ не на должном уровне. Исходя из запросов общества и государства, необходимо успешно развивать интеллектуальный творческий потенциал молодежи в образовательном процессе. А это применение психолого-педагогических технологий в образовательном процессе, на уровне требований времени. требует создания совершенно новой системы образования.
Библиографические ссылки
Jumayev Sirojiddin Zafarovich. (2023). Forming creative thinking through problems and exercises from molecular biology in providing personal development in the educational system. American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 23, 116–120. Retrieved from https://ajird.journalspark. org/index. php/ajird/article/view/873.
Zayniyev, S. (2023). Methodology of preparing students for international olympiads through solution of problems related to the hardy-weinberg law. European International Journal of Pedagogics, 3(05), 16-21.
Zayniyev, S. "Fan olimpiadalarining tashkil etish mazmuni, tahlili va ta’lim-tarbiyadagi o‘rni." Science and innovation 1.B8 (2022): 229-234.
Ergashevich, R. U. (2018). A perfection of the professional competence of teachers by using of creative works in biology lessons under solving tasks and exercises. European science review, (3-4), 225-227.
Normamatovych, D. M. (2023). The significance of the tasks of the pisa international program in the teaching of biological sciences. American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 23, 132-138.
Doniyorov, M. (2022). Methodology of using pisa tasks in teaching biology. Science and Innovation, 1(8), 1534-1541.
Doniyorov, M. (2023). “Biologiya darslarida pisa topshiriqlaridan foydalanish”. Biologiyaning Zamonaviy Tendensiyalari: Muammolar Va Yechimlar, 1(5), 789–791.
S.Jumayev. (2022). Pedagogical foundations of the development of educational and creative activities in the teaching of molecular biology in the continuing education system.
S.Z., J.(2021). The Importance Of Developing Competence In Understanting And Interpreting Processes In Biological Objects Through Problem-Solving And Exercise. The American Journal of Social Science and Education Innovations, 3(05), 503–507.
Ergashevich, R. U. (2019). Cognitive tasks in educational-upbringing process on biology. International scientific review, (LVII), 60-61.