MAKTABGACHA VA BOSHLANGʻICH TAʼLIMDA MATEMATIKA MASHGʻULOTLARINING UZVIYLIGINI TAʼMINLASH YOʻNALISHLARI
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I12Y2024N97Ключевые слова:
maktabgacha taʼlim, boshlangʻich taʼlim, matematik taʼlim, taʼlim tizimi.Аннотация
Maktabgacha va boshlangʻich taʼlimda matematikani oʻqitishning izchilligi va uzluksizligini
taʼminlash yoʻnalishlarini tahlil qilish dastlabki matematik tushunchalarni taʼlim tizimiga samarali
integratsiyalashning muhim yoʻllarini oʻrganadi. Maqolada maktabgacha taʼlim va boshlangʻich taʼlimni bogʻlovchi
izchil oʻquv dasturining muhimligi, pedagogik yondashuvlar, taʼlim natijalari va baholash usullari oʻrtasida
uygʻunlik zarurligi taʼkidlanadi. Mavjud oʻquv dasturlari va oʻqitish amaliyotini tahlil qilish orqali ushbu tadqiqot
bolalarning maktabgacha taʼlimdan boshlangʻich maktabga oʻtish jarayonida ularning uzluksiz oʻtishini
taʼminlashning asosiy yoʻnalishlarini targʻib etadi. U oʻqituvchilarni rivojlantirishga mos keladigan va bolalarning
turli xil taʼlim ehtiyojlariga javob beradigan izchil matematik taʼlimni amalga oshirish uchun zarur boʻlgan
koʻnikmalar bilan taʼminlashda oʻqituvchilarni tayyorlashning rolini baholaydi. Bundan tashqari, tadqiqot
oʻqituvchilar, siyosatchilar va manfaatdor tomonlar oʻrtasida doimiy matematik ishtirokni ragʻbatlantiradigan
qoʻllab-quvvatlovchi muhitni yaratish uchun hamkorlikdagi saʼy-harakatlarni qoʻllab-quvvatlaydi.
Библиографические ссылки
1. Saçkes, M., Flevares, L. M., Gonya, J., & Trundle, K. C. (2012). Preservice early childhood
teachers’ sense of efficacy for integrating mathematics and science: Impact of a methods
course. Journal of Early Childhood Teacher Education, 33(4), 349-364.
2. Leung, F. K., Graf, K. D., & Lopez-Real, F. J. (Eds.). (2006). Mathematics education in
different cultural traditions-A comparative study of East Asia and the West: The 13th ICMI
study. Boston, MA: Springer US.
3. Betts, A., Thai, K. P., Jacobs, D., & Li, L. (2020). Math readiness: early identification of
preschool children least ready to benefit from formal math instruction in school. In The
IAFOR International Conference on Education–Hawaii 2020 Official Conference
Proceedings. Paper Presented at the IAFOR International Conference on Education,
Hawaii, USA. The International Academic Forum, Japan.
4. Vogt, F., Hauser, B., Stebler, R., Rechsteiner, K., & Urech, C. (2020). Learning through play–
pedagogy and learning outcomes in early childhood mathematics. In Innovative
approaches in early childhood mathematics (pp. 127-141). Routledge.
5. Daro, P., Mosher, F. A., & Corcoran, T. B. (2011). Learning trajectories in mathematics: A
foundation for standards, curriculum, assessment, and instruction.
6. Sherzodjon o‘g‘li, H. U. (2024). The Impact of Direct Investments on the Country’s Tourism
and Education System. MARKAZIY OSIYO MADANIY ME’ROSI VA TURIZM
TENDENSIYALARI JURNALI, 1(2), 1-5.
7. Sherzodjon o‘g‘li, H. U. (2024). Importance of International Programs and Foreign
Investments In Ensuring Tourism and Economic Growth of Our Country. MARKAZIY
OSIYO MADANIY ME’ROSI VA TURIZM TENDENSIYALARI JURNALI, 1(2), 6-10.
8. Mulligan, J., & Mitchelmore, M. (2018). Early Mathematical Development and its
Importance for STEM Education. International Journal of Early Childhood, 50(2), 135–
152.
9. OECD. (2022). Education at a Glance: Data and Indicators on Mathematics Education.
OECD Publishing.
10. Van de Walle, J., Karp, K., & Bay-Williams, J. (2021). Elementary and Middle School
Mathematics: Teaching Developmentally. Pearson Education.