GRAMMATIK MINIMUM VA UNI OʻQITISH METODLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I9Y2024N42.1Kalit so'zlar
grammatik minimum, grammatik qoidalar, taʼlim strategiyalari, pedagogik yondashuvlar, oʻrgatish metodlari, taʼlim texnologiyalari.Annotasiya
Ushbu maqolada grammatik minimum tushunchasi, uning tarixi, mazmuni va zamonaviy til oʻrgatish jarayonidagi ahamiyati tahlil qilinadi. Grammatik minimum tilshunoslikda va tilni oʻrgatishda oʻquvchilarning asosiy grammatik qoidalarni samarali oʻzlashtirishiga yordam beruvchi muhim unsur sifatida qaraladi. Maqolada grammatik minimumni shakllantirish va rivojlantirish masalalari oʻrganilib, zamonaviy taʼlim tizimida uni boyitish va moslashtirish yoʻllari koʻrib chiqiladi. Shuningdek, maqolada grammatik minimumni rivojlantirishga qaratilgan yangi yondashuvlar va metodikalarning istiqbollari ham tahlil qilinadi. Ushbu izlanishlar til oʻrgatish jarayonini yanada samarali qilish va oʻquvchilarning grammatik koʻnikmalarini rivojlantirishga qaratilgan amaliy tavsiyalar bilan boyitilgan. Bu annotatsiya maqolaning asosiy yoʻnalishlarini qisqa va aniq ifodalaydi, oʻquvchiga maqolaning mazmuni haqida umumiy tushuncha beradi.
Manbalar
1. Щерба Л. Введение в теорию грамматики. – Ленинград, 1936. – 320 с.
2. Fries Ch. Teaching and Learning English as a Foreign Language. Michigan University. – Michigan, 1945. – 160 p.
3. Chomskiy N. Aspects of the Theory of Syntax. Massachusetts Institute of Technology Press. – Boston, 1965. – 250 p.
4. Swain M. Output Hypothesis. Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. Ablex Publishing Corporation. – Norwood, 1985. – 716 p.
5. Mavlonova K. Ona tili taʼlimida grammatik yondashuv mohiyati // “Lingvodidaktikaning dolzarb muammolari” mavzusidagi respublika anjumani materiallari. – Toshkent, 2024. – 452 b.