INTELLEKTUAL QOBILIYATLARNI INOBATGA OLGAN HOLDA TALABALARNING ILMIY TADQIQOTCHILIK FAOLIYATINI TAKOMILLASHTIRISH

Mualliflar

  • Jahongir Abdiyev

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI2Y2025N43

Kalit so'zlar

intellektual qobiliyat, ilmiy tadqiqot faoliyati, talabalar va ilmiy izlanishlar, kognitiv qobiliyatlar, ilmiy motivatsiya, yosh tadqiqotchilar, tadqiqot metodologiyasi, ilmiy tadqiqot uslublari, akademik rivojlanish, tadqiqotda innovatsiyalar, kreativ fikrlash, ilmiy ishlarni yozish, tadqiqot va analitik fikrlash, intellektual rivojlanish, taʼlim va ilmiy faoliyat, tadqiqot mahorati, ilmiy kompetensiya, akademik etika metodologik yondashuvlar, tadqiqotning samaradorligi.

Annotasiya

Ushbu maqolada ilmiy tadqiqotchilik faoliyatining talabalarga boʻlgan ahamiyati, ayniqsa ularning intellektual qobiliyatlari, bilim olish jarayonidagi roli va taʼsiri haqida umumiy tushuncha berilgan. Shuningdek, ilmiy tadqiqotchilik faoliyatining umumiy maqsadi, talabalarning ilmiy izlanishlarga qiziqishlari va uning kelajakka taʼsiri haqida ham ilmiy asoslangan fikrlar izohlangan. Mazkur maqolada ilmiy tadqiqotchilik faoliyatining talaba uchun motivatsiya yaratishi, ularning kognitiv rivojlanishi, mantiqiy fikrlash va analitik qobiliyatlarni oshirishdagi roli haqida batafsil maʼlumot keltirilgan hamda xorij tajribasi tahlil etilib, kerakli taklif va tavsiyalar berilgan.

Manbalar

1. Akhmedov, I. & Karimov, M. (2020). Talabalarning intellektual qobiliyatlarini rivojlantirishning psixologik va pedagogik asoslari. Toshkent: O'zbekiston Respublikasi Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi.

2. Davronov, R. (2019). Ilmiy tadqiqotchilik faoliyatini takomillashtirishda metodologik yondashuvlar. Jurnal of Education and Science, 3(2), 45-58.

3. Khalilov, Z. (2021). O'qitish metodlari va intellektual qobiliyatlar: Zamonaviy pedagogik texnologiyalar. Tashkent: Sharq.

4. Tashkent, R. (2022). Metodologiya va ilmiy tadqiqotlar: Yangi yondashuvlar. Toshkent: Imom Buxoriy nashriyoti.

5. Shamsiyev, B. (2021). Intellektual rivojlanish va ilmiy faoliyat: Psixologik tahlil. Journal of Psychological Studies, 28(4), 12-19.

6. O’zoq, M. (2023). Talabalar ilmiy tadqiqotlari va ularning metodologiyasi. In Pedagogika va ilmiy tadqiqotlar (pp. 99-112). Samarqand: Samarqand davlat universiteti nashriyoti.

7. Javlonov, X. (2020). Kooperativ o'qitish metodlari va ilmiy tadqiqotlar: Zamonaviy pedagogik yondashuvlar. Pedagogika jurnali, 32(6), 34-42.

8. Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. Pearson.

9. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.

10. Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.

##submission.downloads##

Topilgan

2025-03-27

Nashr qilingan

2025-03-27

Qanday ko'rsatish

Abdiyev, J. (2025). INTELLEKTUAL QOBILIYATLARNI INOBATGA OLGAN HOLDA TALABALARNING ILMIY TADQIQOTCHILIK FAOLIYATINI TAKOMILLASHTIRISH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(S/2), 261–265. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI2Y2025N43