TALABALARDA TAHLILIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK ASOSLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I5Y2025N75Kalit so'zlar
tahliliy fikrlash, pedagogik asoslari, muammoli oʻqitish, interaktiv metodlar, talaba, didaktik tamoyillar, axborot texnologiyalari, tanqidiy fikrlash.Annotasiya
Mazkur maqolada talabalarda tahliliy fikrlashni rivojlantirishning pedagogik asoslari tashkil etilgan. Tahliliy fikrlashni shakllantirishda didaktik tamoyillar, interaktiv oʻqitish metodlari, muammoli vaziyatlar bilan ishlash, hamda axborot kommunikatsiya texnologiyalardan foydalanishning oʻrni ochib berilgan. Shuningdek, oʻqituvchining oʻquv jarayonidagi oʻrni va tahliliy fikrlashni baholash mezonlari ham koʻrib chiqilgan. Maqola oliy taʼlim muassasalarida talabalarning fikrlash madaniyatini rivojlantirishga xizmat qiladi.
Manbalar
1. Abduqodirov A. Pedagogik texnologiyalar va innovasiyalar . Toshkent: O‘qituvchi nashriyoti, 2020.
2. Sodiqov M. Ta’limda faol usullar va ulardan samarali foydalanish. Toshkent: Muallim nashriyoti, 2019.
3. Xolmatova X. Oliy ta’limda tahliliy fikrlashni shakllantirishning ilmiy-amaliy asoslari. Toshkent: Fan, 2021.
4. Vygotskiy.L.S. Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press. 1978.
5. Ennis. R.H. The Naturenof Critical Thinking An Oitline of Critical Thinking Dispositions and Abilities. University of Illinois.
6. Halpern. D.F. Thought and Knowledge: AnIntroduction to C ritical Thinking. Psychology Press. 2014