PEDAGOGIK FAOLIYATDA REFLEKSIYA MEXANIZMLARINING ILMIY ASOSLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I5Y2025N82Kalit so'zlar
pedagogik refleksiya, reflektiv yondashuv, kasbiy oʻsish, shaxsiylashtirilgan taʼlim, murabbiylik pozitsiyasi, pedagogik kompetensiya, reflektiv madaniyat, oʻz-oʻzini rivojlantirish, oʻz-oʻzini baholash, pozitsion ong, reflektiv faoliyat, taʼlim sifatiAnnotasiya
Ushbu maqolada pedagogik faoliyatda refleksiya mexanizmlarining ilmiy asoslari yoritilgan. Refleksiya oʻqituvchining oʻz kasbiy faoliyatini ongli tarzda tahlil qilishi uni takomillashtirishga yoʻnaltirilgan pedagogik yondashuv sifatida talqin etiladi. Zamonaviy taʼlim tizimida reflektivlik nafaqat oʻqituvchi kompetensiyasining markaziy elementi balki taʼlim sifatini oshirishning muhim omilidir. Maqolada refleksiyaning asosiy shakllari uning institutsional darajadagi ahamiyati va texnologik yondashuvlar bilan integratsiyasi hamda oʻquvchi va oʻqituvchi oʻrtasidagi ikki tomonlama muloqotni shakllantirishdagi roli tahlil qilinadi.
Manbalar
1. Сдобняков В. В., Игнатьева Г. А., Тулупова О. В., Соткина С. А., Моисеенко А. В. Сетевой проект подготовки наставников по развитию. Практико-ориентированная монография. Нижний Новгород: Мининский университет, 2022. 64 с.
2. Isaev E. I., Slobodchikov V. I. Fundamentals of psychological anthropology. Human psychology: an introduction to the psychology of subjectivity: textbook for students of higher pedagogical educational institutions. Moscow, Shkola-press Publ., 1995. 383 p.
3. Громыко Ю. В. Персонализация в образовании: инициирующее образование, подъем сознания и личностный рост, Л. С. Выготский – П. А. Флоренский: несостоявшийся диалог. Приглашение к диалогу. Москва, 2007. С. 52-97.
4. Сдобняков В. В. Федеральный научно-методический центр как региональная институция формирования персональной траектории профессионального развития педагога, Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2021. No 12-3 (63). С. 205- 209.
5. Газман О. С. Педагогика свободы: путь в гуманистическую цивилизацию XXI века Новые ценности образования. 1996. Вып. 6. С. 10-37