YANGILANAYOTGAN OʻZBEKISTONDA FALSAFIY TARBIYANING JAMIYAT RIVOJLANISHIDAGI OʻRNI

Mualliflar

  • Rustam Yuldashev

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N13

Kalit so'zlar

rivojlanish, barqarorlik, beqarorlik, falsafiy tarbiya, barqaror rivojlanish, qadriyat, bozor fundamentalizmi, barqaror rivojlanishning maqsadi va prinsiplari.

Annotasiya

Ilmiy maqolada globallashuv sharoitda jamiyatni rivojlantirishning muqobil yo‘llarini topishda falsafiy tarbiyaning o‘rni, uning mamlakatimiz ta’lim va tarbiya tizimini demokratik tarzda isloh qilishning metodologik ahamiyati, shuningdek jamiyatni barqaror rivojlantirish konsepsiyasini takomillashtirishda, uning ob’ekt va sub’ektlari o‘rtasidagi bog‘lanishlarning ko‘p o‘lchovli ekanligini tadqiq qilish zarurligi haqida ilmiy-amaliy ahamiyatga ega bo‘lgan falsafiy fikrlar bayon qilingan.

Manbalar

1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Birlashgan Millatlar Tashkilotining Iqlim oʻzgarishi boʻyicha konferensiyasidagi (SOP28) nutqi. 01.12.2023.// https://president.uz/uz/lists/view/6897

2. Oʻzbek tilining izohli lugʻati. J.I. – T.:” Oʻzbekiston milliy ensiklopediyasi” Davlat ilmiy nashriyoti,2006. – B.173.

3. Nazarov Qiyom. Jahon falsafasi qomusi.1-kitob. – T.:” Oʻzbekiston Faylasuflari milliy jamiyati"nashri”ti,2023. –B.146.

4. Котельников, Д.А. Интеграция России в процесс достижения устойчивого развития: анализ проблем и перспектив // Потенциал и перспектива современной науки: материалы III Всероссийской научно-практической конференции (19 января 2016). – Геленджик: Кубанский гос. ун-т, 2016. – С. 105-113.

5. Горшков В. Г. Физические и биологические основы устойчивости жизни / В. Г. Горшков. – М. : ВИНИТИ, 1995. – 256 с.

6. Хлобистов Є. В. Екологічна безпека трансформаційної економіки / Є. В. Хлобистов. – К. : Чорнобильінтерінформ, 2004. – 336 с

7. Jacobs М. Sustainable Development: Greening the Economy/ Fabian Society. 1990.

8. Гринив Л. С. Концептуальні засади просторової парадигми екологічно збалансованої економіки / Л. С. Гринів // Регіональна економіка. — 2001. — № 4. — С. 54–63.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining 2018-yil 20-oktyabrda “2030-yilgacha bulgan davrda barkaror rivojlanish sohasidagi milliy maksad va vazifalarni amalga oshirish chora-tadbirlari tugrisida”gi 841-sonli karori//Qonun xujjatlari maʼlumotlari milliy bazasi, 14.12.2020-y., 09/20/777/1620-son.

10. Mirziyoyev Sh.M. Yangi Oʻzbekiston taraqqiyot strategiyasi. Toʻldirilgan ikkinchi nashri.- Toshkent:” Oʻzbekiston” nashriyoti,2022. – B.25.

11. Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi. – Toshkent:”Oʻzbekiston” nashriyoti, 2023.- B.5.

12. Ziyamuhamedov B. Pedagogika. –T.: “TAMADDUN”, 2014 – B.100.

13. Николаева Л.Ю. Философия образования. Часть 1. Учебное пособие – М.: Мир науки, 2014. – С.17,38.

14. Казначеев В. П. Проблемы живого вещества и интеллекта: этюды к теории и практике медицины III тысячелетия // Вестник МИКА. – 1995. – Вып. 2. – С. 9–20. 35. Урсул А. Д. Устойчивое развитие цивилизации и ноосферно-экологическое образование // Ноогенез и образование. Построение ноосферной школы: тезисы межрегиональной конференции (23–26 марта 1995 г.). – Красноярск, 1995.

15. Кудашов В. И., Кудашова И. В. Социальные функции образования в ситуации его кризиса // Байкальский психологический и педагогический журнал. – 2005. – № 1–2 (5–6). – С. 39–48

16. Мантатов В. В. Устойчивое развитие: прогресс нравственных задач // Наука и образование в интересах устойчивого развития. – 2006.- С-55-56., Бобров В. В. Социальное развитие: сущность, условия и критерии устойчивости. – Новосибирск, 2005. – 230 с.

17. Mirziyoyev Sh.M. Yangi Oʻzbekiston taraqqiyot strategiyasi. Toʻldirilgan ikkinchi nashri.- Toshkent:” Oʻzbekiston” nashriyoti,2022. – B.23.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-08-08

Nashr qilingan

2025-08-10

Qanday ko'rsatish

Yuldashev, R. (2025). YANGILANAYOTGAN OʻZBEKISTONDA FALSAFIY TARBIYANING JAMIYAT RIVOJLANISHIDAGI OʻRNI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(8), 87–93. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N13