TRANSFOMATIV TAʼLIM TEXNOLOGIYALARINING NAZARIY ASOSLARI VA ULARNING KOMPETENTLIK YONDASHUVI BILAN BOGʻLIQLIGI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N43Kalit so'zlar
transformativ taʼlim, kompetentlik yondashuvi, refleksiya, pedagogik texnologiyalar, innovatsion oʻqitish.Annotasiya
Mazkur maqolada transformativ taʼlim texnologiyalarining nazariy asoslari tahlil qilinadi va ularning kompetentlik yondashuvi bilan qanday bogʻliq ekani ochib beriladi. Transformativ taʼlim oʻquvchining fikrlash paradigmasini oʻzgartirish, refleksiya asosida chuqur oʻrganish, shuningdek, real hayotiy vaziyatlarda mustaqil qaror qabul qilish kabi kompetensiyalarni shakllantirishga xizmat qiladi. Kompetentlik yondashuvi bilan transformativ taʼlim texnologiyalarining uygʻunligi taʼlim sifati va samaradorligini oshirishda muhim vosita hisoblanadi. Tadqiqotda konseptual tahlil, taqqoslash, nazariy modellashtirish usullari qoʻllanilgan.
Manbalar
1. Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum.
2. Inglhart, R. (1997). Постмодерн: меняющиеся ценности и изменяющиеся общества // Полис, №4, С. 6–32.
3. Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Prentice Hall.
4. Mezirow, J. (1997). Transformative Learning: Theory to Practice. New Directions for Adult and Continuing Education, 74, 5–12.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PQ–3775-son qarori. (2018). “Ta’lim sifatini oshirish va zamonaviy pedagogik texnologiyalarni joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”.
6. Turaev, R., Karimova, D. (2022). Kompetentlik yondashuvi asosida ta’limni modernizatsiyalash. Ta’lim innovatsiyalari, 3(2), 45–50.
7. Yusupov, M. (2021). Zamonaviy ta’limda innovatsion pedagogik yondashuvlar. Toshkent: O‘zbekiston pedagogika nashriyoti. – 120 b.