BOʻLAJAK TARIX OʻQITUVCHISINING AXLOQIY YETAKCHILIGI VA KASBIY FAZILATLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N75Kalit so'zlar
tarix oʻqituvchisi, maʼnaviy-axloqiy qiyofa, axloqiy yetakchilik, shaxsiy namuna, kasbiy etika, pedagogik axloq, milliy qadriyatlar, umuminsoniy qadriyatlar, taʼlim.Annotasiya
Ushbu maqolada boʻlajak tarix oʻqituvchisining maʼnaviy-axloqiy qiyofasini shakllantirish jarayoni tahlil qilinadi. Oʻqituvchining axloqiy yetakchilik qobiliyati, shaxsiy namuna boʻlishi va tarixiy tafakkur hamda vatanparvarlikni shakllantirishdagi roli pedagogik jarayonda muhim ahamiyat kasb etadi. Tadqiqot natijalari shuni koʻrsatdiki, kasbiy etika va pedagogik axloqni shakllantirish, axloqiy yetakchilik va kommunikativ kompetensiyalarni rivojlantirish hamda taʼlim jarayonida milliy va umuminsoniy qadriyatlarni uygʻunlashtirish oʻqituvchining maʼnaviy qiyofasini mustahkamlashda muhim omillardir.
Manbalar
1. B.Aminov, & M.Meliqo‘ziyeva (2023). O‘qituvchida zamonaviy kompetensiyalarni shakllantirish yo‘llari. Oriental Art and Culture, 4(3), 542-547.
2. Comenius, J.A. (1967). Didactica Magna. London: University Press.
3. Dewey, J. (1916). Democracy and Education. New York: Macmillan.
4. Freire, P. (1996). Pedagogy of the Oppressed. London: Penguin Books.
5. Gardner, H. (2000). The Disciplined Mind: What All Students Should Understand. New York: Simon & Schuster.
6. Meliyev, X., Jamoldinova, O., & Risqulova, K. (2021). Tarbiyachining kasbiy kompetenti va mahorati. In Zarvaraq nashriyoti. Zarvaraq nashriyoti. https://tsuull.uz/sites/default/files/tarbiyachining_kasbiy_kompeten._compressed.pdf
7. Nurova, G. (2024). Kasbiy kompetentligini shakllantirish - pedagogik muammo sifatida. Лучшие интеллектуальные исследования. http://web-journal.ru/
8. Sa’dullaeva, M. H. & Chirchiq davlat pedagogika universiteti “O‘zbekiston tarixi” kafedrasi. (2022). Ijtimoiy kompetensiyalarni rivojlantirish pedagogik muammo sifatida. Образование И Инновационные Исследования, 189. https://doi.org/10.53885/edinres.2022.10.10.021
9. UNESCO. (2015). Global Citizenship Education: Preparing Learners for the Challenges of the 21st Century. Paris: UNESCO.
10. Vygotsky, L.S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge: Harvard University Press.
11. Xolmirzayev, A., Abdullayevich. (2024). Modern trends of teaching in the context of innovative and digital technologies in higher education: prospects, problems and solutions. In International scientific and practical conference (pp. 154–155). https://doi.org/10.5281/zenodo.14244473
12. Shomurotova, N. K. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar ilmiy va ilmiy texnik onlayn konferens o’qituvchi axloqiy qiyofasi va uning talabalarga ta’siri. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar ilmiy va ilmiy texnik onlayn konferensiyasi (b. 12). http://conf.sciencebox.uz/