BOʻLAJAK TARIX OʻQITUVCHISINING AXLOQIY YETAKCHILIGI VA KASBIY FAZILATLARI

Mualliflar

  • Doniyor Axmadjanov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N75

Kalit so'zlar

tarix oʻqituvchisi, maʼnaviy-axloqiy qiyofa, axloqiy yetakchilik, shaxsiy namuna, kasbiy etika, pedagogik axloq, milliy qadriyatlar, umuminsoniy qadriyatlar, taʼlim.

Annotasiya

Ushbu maqolada boʻlajak tarix oʻqituvchisining maʼnaviy-axloqiy qiyofasini shakllantirish jarayoni tahlil qilinadi. Oʻqituvchining axloqiy yetakchilik qobiliyati, shaxsiy namuna boʻlishi va tarixiy tafakkur hamda vatanparvarlikni shakllantirishdagi roli pedagogik jarayonda muhim ahamiyat kasb etadi. Tadqiqot natijalari shuni koʻrsatdiki, kasbiy etika va pedagogik axloqni shakllantirish, axloqiy yetakchilik va kommunikativ kompetensiyalarni rivojlantirish hamda taʼlim jarayonida milliy va umuminsoniy qadriyatlarni uygʻunlashtirish oʻqituvchining maʼnaviy qiyofasini mustahkamlashda muhim omillardir.

Manbalar

1. B.Aminov, & M.Meliqo‘ziyeva (2023). O‘qituvchida zamonaviy kompetensiyalarni shakllantirish yo‘llari. Oriental Art and Culture, 4(3), 542-547.

2. Comenius, J.A. (1967). Didactica Magna. London: University Press.

3. Dewey, J. (1916). Democracy and Education. New York: Macmillan.

4. Freire, P. (1996). Pedagogy of the Oppressed. London: Penguin Books.

5. Gardner, H. (2000). The Disciplined Mind: What All Students Should Understand. New York: Simon & Schuster.

6. Meliyev, X., Jamoldinova, O., & Risqulova, K. (2021). Tarbiyachining kasbiy kompetenti va mahorati. In Zarvaraq nashriyoti. Zarvaraq nashriyoti. https://tsuull.uz/sites/default/files/tarbiyachining_kasbiy_kompeten._compressed.pdf

7. Nurova, G. (2024). Kasbiy kompetentligini shakllantirish - pedagogik muammo sifatida. Лучшие интеллектуальные исследования. http://web-journal.ru/

8. Sa’dullaeva, M. H. & Chirchiq davlat pedagogika universiteti “O‘zbekiston tarixi” kafedrasi. (2022). Ijtimoiy kompetensiyalarni rivojlantirish pedagogik muammo sifatida. Образование И Инновационные Исследования, 189. https://doi.org/10.53885/edinres.2022.10.10.021

9. UNESCO. (2015). Global Citizenship Education: Preparing Learners for the Challenges of the 21st Century. Paris: UNESCO.

10. Vygotsky, L.S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge: Harvard University Press.

11. Xolmirzayev, A., Abdullayevich. (2024). Modern trends of teaching in the context of innovative and digital technologies in higher education: prospects, problems and solutions. In International scientific and practical conference (pp. 154–155). https://doi.org/10.5281/zenodo.14244473

12. Shomurotova, N. K. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar ilmiy va ilmiy texnik onlayn konferens o’qituvchi axloqiy qiyofasi va uning talabalarga ta’siri. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar ilmiy va ilmiy texnik onlayn konferensiyasi (b. 12). http://conf.sciencebox.uz/

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-03-15

Nashr qilingan

2025-03-17

Qanday ko'rsatish

Axmadjanov, D. (2025). BOʻLAJAK TARIX OʻQITUVCHISINING AXLOQIY YETAKCHILIGI VA KASBIY FAZILATLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(3), 493–500. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I3Y2025N75