"MA'NAVIY GUMANIZM" TUSHUNCHASI INSONPARVAR O‘QITUVCHINING ASOSIY FAZILATI SIFATIDA
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I6Y2025N79Kalit so'zlar
gumanizm, ta'lim, tarbiya, ma'naviyat, insonparvarlik pedagogikasi, axloqAnnotasiya
Ushbu maqolada muallif "ma'naviy gumanizm"tushunchasini ko'rib chiqadi. Insonparvar o'qituvchining asosiy fazilatlari tahlil qilinadi. Ta'kidlanishicha, insonparvarlik pedagogikasi nafaqat o'quvchilarga nisbatan do'stona munosabat, balki har bir bolada noyob ichki dunyoning tashuvchisi bo'lgan shaxsni ko'rishni ongli ravishda tanlashdir. Ma'naviy gumanizm inson qadr — qimmatini hurmat qilishni, yaxshilikka ishonishni va ichki erkinlikka intilishni o'z ichiga oladi-ham talaba, ham o'qituvchi. Asarda sh.A. Amonashvili, V. A. Suxomlinskiy va boshqalar kabi yetakchi pedagog-gumanistlarning asarlari ko'rib chiqiladi.
Manbalar
1. Умарова, М.Х. Теория и истории педагогики [Текст]: учебное пособие для направления бакалавриата область образования 5110900 - Педагогика и психология/М. Умарова. Министерством высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан. – Т.: ИПТД имени Чулпана. 2018. – 372 с.
2. Абдуллаева Ш.А., Зайнитдинова М.А., Халикова Г.И. История педагогики (Учебник). 2017. – 258 с.
3. Амонашвили Ш.А. Основы гуманной педагогики. Кн.3. Школа жизни/ Шалва Амонашвили. – 2-е изд. –М.: Амрита-Русь, 2003. – 320 с.
4. Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. – Москва: «Просвещение», 1979