KINEMATIKADAN OLIMPIADA MASALALARI: KINEMATIK MASALALARDA YUQORI DARAJALI YECHIM YONDASHUVLARI

Mualliflar

  • Dilnavoz Kamalova
  • Shahzoda Shomurodova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI6Y2025N30

Kalit so'zlar

Kinematika, fizika olimpiadasi, mexanika, tezlik, tezlanish, harakat, erkin tushish, snaryad harakati, nisbiy tezlik, aylanma harakat, masalalar yechish, taʼlim.

Annotasiya

Fizika olimpiadalari uchun kinematikadan murakkab va tipik masalalarni tahlil qilish. Unda harakat turlarining asosiy qonuniyatlari, jumladan, tekis, tekis tezlanuvchan/sekinlanuvchan, erkin tushish, snaryad harakati, shuningdek, aylanma va nisbiy harakatga oid muammolar koʻrib chiqiladi. Har bir masala uchun batafsil yechim jarayonlari va kerakli formulalar bosqichma-bosqich yoritilgan. Maqola talabalar va oʻqituvchilarga kinematikadagi murakkab muammolarni hal qilishda amaliy koʻnikmalarni rivojlantirishga hamda olimpiadalarga samarali tayyorlanishga yordam berishni maqsad qilgan.

Manbalar

1. F.O.Nabiyeva, D.I.Kamalova. O’quvchilarning bilimlarni o’zlashtirishida STEAM yondashuvining ahamiyati. Fizika fanini axborot va innovatsion texnologiyalar muhitida o’qitishning zamonaviy tendensiyalari: muammo va yechimlar Respublika ilmiy-amaliy konferensiya 10.10.2023. 227-230 bet.

2. Saveliev, I. V. Umumiy fizika kursi. I tom. Mexanika. Molekulyar fizika. Moskva: Nauka. 2001.

3. B.I.Xojiyev., D.I.Kamolova va boshqalar. Mexanika va molekulyar fizika. Toshkent: Ijod nashr. 2023.

4. Irodov, I. E. Fizikadan masalalar to'plami. Moskva: Binom. Laboratoriya znaniy. 2004.

5. To'rayev, T. T. Fizika: Masalalar yechish bo'yicha qo'llanma. Toshkent: O'qituvchi. 2018.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-07-21

Nashr qilingan

2025-07-30

Qanday ko'rsatish

Kamalova, D., & Shomurodova, S. (2025). KINEMATIKADAN OLIMPIADA MASALALARI: KINEMATIK MASALALARDA YUQORI DARAJALI YECHIM YONDASHUVLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(S/6), 222–227. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI6Y2025N30