TAʼLIM MADANIYATI VA UNING FALSAFIY FUNDAMENTLARI: KONSEPTUAL YONDASHUVLAR, GNOSEOLOGIK ILDIZLAR VA AKSIOLOGIK TAHLIL

Mualliflar

  • Jonibek Taniqulov

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N38

Kalit so'zlar

Taʼlim madaniyati; konseptual paradigma; gnoseologik ildizlar; ijtimoiy-madaniy aloqalar; pedagogik fikr tarixi; aksiologik tahlil; tanqidiy yondashuv; madaniy yondashuv; insonparvarlik va barqarorlik; taʼlim modeli.

Annotasiya

Ushbu maqola taʼlim madaniyati tushunchasini konseptual paradigmalar asosida falsafiy talqin qiladi. Unda taʼlim madaniyatining gnoseologik ildizlari, shaxs va jamiyat oʻrtasidagi ijtimoiy-madaniy aloqalar tahlil qilinadi. Mualliflar pedagogik fikr tarixida shakllangan yondashuvlarni falsafiy kontekstda oʻrganib, zamonaviy taʼlim tizimida madaniy yondashuvning oʻrni va ahamiyatini koʻrsatadilar. Shuningdek, taʼlim madaniyatiga oid mavjud nazariy qarashlar aksiologik va tanqidiy tahlil qilinib, ularni takomillashtirish boʻyicha falsafiy tavsiyalar beriladi. Maqola insonparvarlik, barqaror rivojlanish va madaniy qadriyatlarga asoslangan taʼlim modeli konsepsiyasini ilgari suradi.

Manbalar

1. Habermas J. Knowledge and Human Interests. Cambridge: Polity Press, 2007. – P. 89.

2. UNESCO. Education for Sustainable Development Goals: Learning Objectives. Paris: UNESCO Publishing, 2020. – P. 33.

3. Platon. Davlat. Toshkent: Akademnashr, 2006. – B. 112.

4. Dewey J. Experience and Education. New York: Kappa Delta Pi, 1938. – P. 67.

5. Toshxo‘jayev X. Zamonaviy taʼlim falsafasi. Toshkent: Fan va Texnologiya, 2022. – B. 145.

6. Freire P. Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum, 2001. – P. 55.

7. Foucault M. Power/Knowledge: Selected Interviews and Other Writings. Brighton: Harvester Press, 1980. – P. 101.

8. Bourdieu P. Language and Symbolic Power. Cambridge: Harvard University Press, 1991. – P. 138.

9. Castells M. The Rise of the Network Society. Oxford: Blackwell, 2000. – P. 77.

10. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori. “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasi. 05.10.2020 y., PQ–6079. – B. 4.

11. Nussbaum M. Creating Capabilities: The Human Development Approach. Harvard University Press, 2011. – P. 23.

12. Mirziyoyev Sh.M. Yangi O‘zbekiston strategiyasi. Toshkent: O‘zbekiston, 2022. – B. 17.

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-10-11

Nashr qilingan

2025-10-12

Qanday ko'rsatish

Taniqulov, J. (2025). TAʼLIM MADANIYATI VA UNING FALSAFIY FUNDAMENTLARI: KONSEPTUAL YONDASHUVLAR, GNOSEOLOGIK ILDIZLAR VA AKSIOLOGIK TAHLIL. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(10), 225–229. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I10Y2025N38