THE ROLE OF HUMANE-PERSONAL PEDAGOGY Sh.A. AMONASHVILI IN THE DEVELOPMENT OF STUDENT'S PERSONALITY

Authors

  • Rufina Davidova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI4Y2024N52

Keywords:

humanism, humane-personal approach, individuality, spirituality, development, training, upbringing, education.

Abstract

This article is devoted to the analysis of the humane-personal approach of Sh.A. Amonashvili, which is an effective tool in the development of individual and internal qualities of students. The results of a survey study on this issue are presented, and the main ideas of humanist teachers are discussed. The article is intended for specialists in the field of pedagogy, psychology and all those who conduct research in the field of education.

References

Амонашвили Ш.А., Амонашвили П.Ш. Развитие личности ребенка и достижение высоких результатов в осуществлении образовательных стандартов на основах гуманной педагогики. – Москва: Педагогический университет «Первое сентября», 2017.

Мухитдинова, Ф.А. Проблемы воспитания и образования в трудах восточных мыслителей / Ф.А. Мухитдинова. — Текст : электронный // NovaInfo, 2014. — № 22 — URL: https://novainfo.ru/article/2022

Саидова К.У. Особенности воспитания молодёжи в контексте компаративного подхода к педагогике Востока и Запада. Монография. – Ташкент: «Fan va ta'lim», 2024 г.

Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. – Москва: «Просвещение», 1979.

Сухомлинский В.А. Избранные произведения: в 5 т. – Киев, 1979-1980.

Щетинин М.П. Объять необъятное: Записки педагога. – Москва: Педагогика, 1986.

Published

2024-07-11

How to Cite

Davidova, R. (2024). THE ROLE OF HUMANE-PERSONAL PEDAGOGY Sh.A. AMONASHVILI IN THE DEVELOPMENT OF STUDENT’S PERSONALITY. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(S/4). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI4Y2024N52