CONTENT AND STRUCTURE OF RESEARCH COMPETENCE
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I4Y2025N72Keywords:
science, research, research, competence, specialist, competence, professional competence, research, research competenceAbstract
At a time when science and technology are rapidly developing in modern society, the formation of scientific and research competence of specialists is of great importance. At the same time, it is relevant to analyze the content of research competence and its structural composition, as well as to develop the foundations for its development.
References
1. Сергеев, А.Г. Компетентность и компетенции: монография / А.Г.Сергеев; Владим. гос. ун-т. – Владимир: Изд-во Владим. гос. ун-та, 2010. – 107 с.
2. Ilyazova MD. Invariant structure of competence of a subject of activity. Bulletin of the Astrakhan State Technical University. 2009; 1(48):166-172.
3. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как результат личностно-ориентированной парадигмы образования // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.
4. Ефричева О.Ю. Исследовательская компетенция: ее сущность и содержание / О. Ю. Ефричева, И. В. Мельник, В. С.Михайлюкова // Актуальные исследования. 2021. — №14 (41). — С. 59-62.
5. Алексеев Н.Г. Концепция развития исследовательской деятельности учащихся / Н.Г. Алексеев // Исследовательская работа школьников. – 2017. – №1. – С.24-33.