МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НЕСТАНДАРТНЫХ ЗАДАНИЙ НА ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЯХ ПРИ ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ
DOI:
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I5Y2025N87Ключевые слова:
нестандартные задания, межтематическая связь, методика обучения, нетрадиционные задания, интерактивные методы, научное исследование.Аннотация
В данной статье усовершенствованы методики использования нетрадиционных заданий при обучении магнитным свойствам твердых и мягких веществ. Повышение интереса студентов к учебному процессу, связывание теоретических знаний с практическими навыками, а также ознакомление с разделами курса физики позволяет еще больше раскрыть интересные аспекты различных интересных закономерностей, а также предлагаются различные инновационные подходы и интерактивные методы для содействия более глубокому изучению. Авторы обращают внимание на то, чтобы студенты могли свободно выражать свои мысли, развивать навыки командной работы и повышать интерес к научным исследованиям посредством нетрадиционных заданий.
Библиографические ссылки
1. Нестандартные проблемы физики. Для уроков естествознания // А.И. Семке. – M.: Ярославль, Академия развития, 2007. – 320 c.
2. Фридман Л. М. Логико-психологический анализ щкольных учебных задач / Л. М. Фридман. – М.: Педагогика, 1977. – 146 с.
3. Хинчин А.Я. Педагогические статьи / А.Я. Хинчин/Подред. Б.В.Гнеденко.-М.:Изд-во АПН РСФСР, 1963. - 204 с.
4. Sadriddinov N. va boshq. Fizika o‘qitish uslubi asoslari: Universitet va pedagogika institutlarining fizika bo'limi talabalari uchun o ‘quv qo‘llanma/N. Sadriddiniv, A. Rahimov, A. Mamadaliyev, Z. Jamoiova.— Т.: « O‘zbekiston» NMIU, 2006. -192 b.
5. Djorayev Mahmadrasul. Fizika o‘qitish metodikasi: o‘quv qo‘ilanma / M. Djorayev.-Toshkent: ABU MATBUOT-KONSALT, 2015. - 280 b.
6. Baratov J. Sh. Molekulyar fizika va termodinamikadan nostandart test topshiriqlari va ulardan foydalanish // “Oliy harbiy ta’lim muassasalarida tabiiy-ilmiy fanlarni o‘qitishning dolzarb muammolari” Ilmiy-nazariy anjuman tezislar to‘plami. – Chirchiq, 2020 yil 27 noyabr. – B. 30–34.
7. Xujanov E.B., Baratov J. Sh. Molekulyar fizika va termodinamika asoslaridan nostandart darslarni musobaqa shaklida tashkillashtirish metodikasi // Ilim ha’m ja’miyet. – Nukus, 2021 –№ 1. – B. 80–82. (13.00.00, № 3).
8. Djorayev M., Xujanov E.B., Baratov J. Sh. Umumiy oʻrta maktablarida fizika oʻqitishini nostandart topshiriqlar asosida takomillashtirish foydalanish // Fizika, matematika va informatika – Toshkent, 2022. –№ 2. –B. 100–105. (13.00.00, № 2).
9. Baratov J. Sh. Fizika oʻqitishda nostandart topshiriqlarning ahamiyati. // “Yangi o‘zbekistonda pedagogik Ta’lim innovatsion klasterini rivojlantirish istiqbollari” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy anjuman materiallari. – Toshkent 2022. – B.164–167. (13.00.00, № 78).
10. Baratov J. Sh. Ichki yonuv dvigatellari” mavzusini nostandart topshiriqlar asosida o‘qitish // “Zamonaviy fizika va astronomiyaning muammolari, yechimlari, o‘qitish uslublari” mavzusidagi ilmiy-amaliy anjuman –Toshkent, 2022-yil, 12 aprel. – B.103–106. (13.00.00, № 78).
11. Baratov J. SH. Izojarayonlar // “Innovatsion texnologiyalar, IT ishlab chiqarishda mehnat muhofazasi muammolari va yechimlari” mavzusidagi respublika miqyosidagi ilmiy amaliy anjuman anjuman materiallari toʻplami – Andijon, 2022, 23-24-sentabr. – B.545–553 (13.00.00, 2-tom).
12. Xujanov E., Baratov J. Sh. Masofaviy ta‟lim jarayonida fizikani nostandart topshiriqlar asosida oʻrganish // Umumiy o‘rta ta’lim tizimida tabiiy fanlardan elektron resurslarni yaratish va ularni tadqiqot qilish muammolari va yechimlari. – Toshkent – 2020. – B. 78–80.
13. Baratov J. Sh. Pedagogik oliy ta’lim muassalarida fizika o‘qitish metodikasini nostandart topshiriqlar asosida takomillashtirish // “Yangilanayotgan O‘zbekistonning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishida yoshlarning o‘rni” mavzusidagi xalqaro anjuman materiallari to‘plami. – NamDU, 2022, 15-iyun. – B.3–8. (13.00.00, № 78).
14. Гнеденко Б. В. Формирование мировоззрения учащихся в процессе обучения математике / Б. В. Гнеденко. — М.: Просвещение, 1982. — 144 с. — (Б-ка учителя математики).
15. V.G.Raxmatullayeva Methods of increasing student interest in physics With olympic problems. Science and innovation. ISSN: 2181-3337. № 1 2022.
16. Sh.R.Xurramov. Oliy matematika ( masalalar to‘plami, nazorat topshiriqlari). Oliy ta’lim muassasalari uchun o‘quv qo‘llanma. 3-qism. –T.: «Fan va texnologiya», 2015, 279 - bet.
17. Болотов В.А., Сериков, В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика. – 2003. – № 10. – С. 8–14.
18. Nemov R.S. Psixologiya kniga 3. – Moskva, Vlados, 2005 g.; 260–265-b.
19. Немов Р.С. Психология книга 3. – Москва, Владос, 2005 г.
20. Оскарссон Б., Байденко В.И., Базовые навыки (ключевые компетенции) как интегрирующий фактор образовательного процесса // Профессиональное образование и формирование личности специалиста. - М., 2002. - С. 3-9.