OT OBRAZI TUSHUNCHASI (ZAMONAVIY OʻZBEK VA JAHON ADABIYOTI MISOLIDA)

Mualliflar

  • Shohista Mansurova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI1Y2025N34

Kalit so'zlar

ot obrazi, badiiy talqin, folklor, mifologiya, sadoqat, jasorat, erkinlik, zamonaviy adabiyot, jahon adabiyoti, semantik yuklama, adabiy tahlil, qiyosiy tahlil, semiotik tahlil.

Annotasiya

Maqola zamonaviy oʻzbek va jahon adabiyotida ot obrazining badiiy talqinini oʻrganishga bagʻishlangan. Tadqiqotda otning folklordagi ildizlari, epik va lirik asarlardagi tasviri, shuningdek, zamonaviy badiiy asarlarda qanday talqin qilinishi tahlil qilinadi. Ot obrazining sadoqat, jasorat, ozodlik va kuch ramzi sifatida tasvirlanishi, uning mifologik, tarixiy hamda realistik yoʻnalishlari oʻzbek adabiyoti bilan jahon adabiyotidagi oʻxshashliklar va farqlar orqali solishtiriladi. Maqolada oʻzbek va jahon adabiyotidagi ot obrazining semantik yuklamalari, uning badiiy-estetik funksiyalari va maʼnaviy-maʼrifiy ahamiyati yoritiladi. Tadqiqotda adabiy, qiyosiy, semiotik va lingvistik tahlil metodlari qoʻllanilib, ot obrazining turli madaniy kontekstlarda qanday shakllangani hamda oʻzgarishi muhokama qilinadi.

Manbalar

1. Zarifov H.T. O‘zbek xalq dostonlarining tarixiy asoslari bo‘yicha tekshirishlar. Jangovar otning qadimiy asoslariga doir // O‘zbek xalq og‘zaki ijodi bo‘yicha tadqiqotlar. 4-kitob Po‘lkan shoir. – Toshkent: Fan, 1967.

2. Sylvine Pickel-Chevalier. Popular Horse Stories and the Invention of the Contemporary Human-Horse Relationship through an 'Alter Ego' paradigm. Journal of Sports Science, 2017, 5, pp.

3. Тилавов А. От образи: тарих, таҳлил ва талқин // Монография. – Т., 2018. – Б. 43-44

4. Barthes R. Mythologies. – Média Diffusion, 2015.

##submission.downloads##

Topilgan

2025-02-26

Nashr qilingan

2025-02-27

Qanday ko'rsatish

Mansurova, S. (2025). OT OBRAZI TUSHUNCHASI (ZAMONAVIY OʻZBEK VA JAHON ADABIYOTI MISOLIDA). Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 5(S/1), 237–241. https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI1Y2025N34