BOʻLAJAK TEXNOLOGIYA FANI OʻQITUVCHISI KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK SHART-SHAROITLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI1Y2025N72Kalit so'zlar
texnologiya, kompetensiya, metodlar, yondashuvlar, vositalar, shakllar, raqamli resurslarAnnotasiya
Zamonaviy taʼlim tizimi davomiy oʻzgarishlar va texnologik taraqqiyotlar bilan yuzlashmoqda. Shu bilan birga, taʼlim jarayonining samaradorligini oshirish uchun oʻqituvchilarning kompetensiyalarini doimiy ravishda rivojlantirish zarurati yuzaga kelmoqda. Texnologiya fani oʻqituvchilarining kasbiy malakalari va pedagogik koʻnikmalarini rivojlantirish, taʼlim jarayonining sifatini oshirish uchun eng muhim omillardan biridir. Bugungi kunda texnologiya fanining oʻqituvchilari nafaqat anʼanaviy pedagogik metodlarni, balki zamonaviy raqamli texnologiyalarni ham oʻzlashtirishi kerak. Shunday qilib, boʻlajak texnologiya fani oʻqituvchilari uchun nafaqat metodik bilimlar, balki innovatsion pedagogik usullarni qoʻllay olish qobiliyati, shuningdek, raqamli va texnologik vositalardan samarali foydalanish kabi kompetensiyalarni rivojlantirish zarur. Maqolada boʻlajak texnologiya fani oʻqituvchisi kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik shart-sharoitlar tahlil qilinadi. Boʻlajak texnologiya fani oʻqituvchisi kompetensiyalarini rivojlantirishning turli aspektlari, shu jumladan, innovatsion pedagogik yondashuvlar, malaka oshirish tizimlari, texnologik vositalardan samarali foydalanish, amaliyot almashishning ahamiyati yoritib beriladi. Bu jarayonlarning oʻzaro bogʻliqligi va samaradorligi oʻqituvchilarni kasbiy rivojlanishda yangi yuksakliklarga olib chiqish imkonini yaratadi.
Manbalar
1. Бубенщикова И.А. Программно-методический комплекс как средство повышения качества обучения в области математического моделирования. Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. Астрахан: 2010. 146-с.
2. Муслимов Н.А., Усмонбоева М.Ҳ., Сайфуров Д.М., Тўраев А.Б. Педагогик компетентлик ва креативлик асослари / – Тошкент, 2015. – 120 бет.
3. Нурбекова Ж.К. Теоретико-методологические основы обучения программированию: Монография. – Павлодар, 2004. – 225 с.
4. Ergashev N.G., Kholikulov B.J. “Theory and Methodology of Software Modeling Using the Web Platform”// Eurasian Scientific Herald. ISSN 2795-7365 Vol. 16 Issue 5, January, 2023. Impact Factor: SJIF 2021 = 8.225. P 59-63.
3. Zaripov L.R. Krеdit-mоdul tizimi аsоsidа bо‘lаjаk tехnоlоgiyа о‘qituvсhilаri kаsbiy tаyyоrgаrligini tаkоmillаshtirish. Пед. фан. докт. (DSc) дисс. - Toshkent: 2023. - 211 б.
4. Xoliqulov B.J. Talabalarda web platformadan foydalanish asosida kompyuterli modellashtirish ko‘nikmasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish(Axborot texnologiyalari va jarayonlarni matematik modellashtirish fani misolida). Пед.фан. бўйича фалсафа докт. (PhD) дисс. - Qarshi: 2023. - 124 б.
5. Lutfillayev M.H., Abdullaeva Sh. A., Takhirova M. A. Implementation of pedagogical diagnostics software in the educational process as a factor of perfection of preventive work to reduce the growth of criminal agencies among students // Innovations and modern pedagogical technologies in the education system materials of the x international scientific conference on February. 2020. -pp.155-161.
7. Rоbert I. V. et аl. Fоrecаst оf the develоpment оf educаtiоn infоrmаtizаtiоn //Revistа Espаciоs. – 2017. – Т. 38. – №. 40.
8. Hollyforde S., Whiddet S.. The Competencies Handbook// Mumbai: Jaico Publishing House, 2008. – 206 p.