FANLARARO ALOQADORLIK ASOSIDA BOʻLAJAK OʻQITUVCHILARNING KOGNITIV KOMPETENTSIYALARINI RIVOJLANTIRISH MEXANIZMINI TAKOMILLASHTIRISH
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5SI1Y2025N77Kalit so'zlar
kognitiv kompetensiyalar, fanlararo aloqadorlik, pedagogik taʼlim, rivojlanish, model, eksperiment, boʻlajak oʻqituvchilar.Annotasiya
Maqolada fanlararo aloqadorlik asosida boʼlajak oʻqituvchilarning kognitiv kompetensiyalarni rivojlantirish mexanizmini takomillashtirish muammosi koʼrib chiqiladi. Tadqiqotning dolzarbligi zamonaviy oʻqituvchilarda tanqidiy fikrlash, ijodkorlik, muammolarni hal qilish va maʼlumotlarni tahlil qilish qobiliyati kabi keng koʻlamli kognitiv qobiliyatlarni rivojlantirish zarurati bilan bogʻliq. Maqolada pedagogik taʼlimda kognitiv kompetensiyalarni shakllantirish muammosining nazariy tahlili berilgan, fanlararo yondashuvni amalga oshirish xususiyatlari aniqlangan, fanlararo aloqalar asosida kognitiv kompetensiyalarni rivojlantirish mexanizmini takomillashtirish modeli ishlab chiqilgan va eksperimental sinovdan oʻtkazilgan. Eksperimental tadqiqot natijalari taklif qilingan modelning samaradorligini tasdiqladi va ishlab chiqilgan dastur boʻyicha oʻqiyotgan talabalarda kognitiv kompetensiyalarni rivojlantirishda sezilarli yutuqlarni koʻrsatdi. Olingan natijalar pedagogika oliy oʻquv yurtlarida oʻquv jarayonini takomillashtirish va raqobatbardosh mutaxassislar tayyorlashda qoʻllanilishi mumkin.
Manbalar
1. Бикбулатова Гузель Ханифовна ФОРМИРОВАНИЕ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫХ СВЯЗЕЙ КАК НАПРАВЛЕНИЕ ОПТИМИЗАЦИИ ИНОЯЗЫЧНОЙ ПОДГОТОВКИ КАДРОВ ОРГАНОВ ВНУТРЕННИХ ДЕЛ // Современное педагогическое образование. 2021. №9. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-mezhdistsiplinarnyh-svyazey-kak-napravlenie-optimizatsii-inoyazychnoy-podgotovki-kadrov-organov-vnutrennih-del (дата обращения: 13.02.2025).
2. Гильмеева Р. Х. Когнитивно-деятельностный подход в профессиональной подготовке будущих педагогов // КПЖ. 2018. №6 (131). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kognitivno-deyatelnostnyy-podhod-v-professionalnoy-podgotovke-buduschih-pedagogov (дата обращения: 13.02.2025).
3. Гришина А.С. МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПРОЕКТ НА БАЗЕ ДИСЦИПЛИНЫ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК КАК ФОРМА РАЗВИТИЯ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ // Современные проблемы науки и образования. – 2021. – № 3.; URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30920 (дата обращения: 13.02.2025).
4. Дудко Д. В. Когнитивная компетентность личности будущего педагога и динамика ее формирования // Известия РГПУ им. А. И. Герцена. 2008. №63-2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kognitivnaya-kompetentnost-lichnosti-buduschego-pedagoga-i-dinamika-ee-formirovaniya (дата обращения: 13.02.2025).
5. Карпыкова Галина Уразовна КОГНИТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ: СОДЕРЖАНИЕ И ДИАГНОСТИКА // Инновационное развитие профессионального образования. 2020. №3 (27). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kognitivnaya-kompetentnost-buduschego-uchitelya-soderzhanie-i-diagnostika (дата обращения: 13.02.2025).
6. Мунасыпов Ильдар Мухтарович Развитие профессиональной компетентности будущих учителей технологии // Сибирский педагогический журнал. 2008. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-professionalnoy-kompetentnosti-buduschih-uchiteley-tehnologii (дата обращения: 13.02.2025).
7. Тарасова И.М. ФОРМИРОВАНИЕ КОМПЕТЕНЦИЙ НА ОСНОВЕ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНОГО ПОДХОДА ПРИ ИЗУЧЕНИИ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНЫХ ДИСЦИПЛИН // Современные наукоемкие технологии. – 2017. – № 9. – С. 146-150; URL: https://top-technologies.ru/ru/article/view?id=36817 (дата обращения: 13.02.2025).