BOʻLAJAK INFORMATIKA OʻQITUVCHILARINI TAYYORLASHDA ZAMONAVIY TAʼLIM TALABLARI VA YOʻNALISHLARI
Kalit so'zlar
https://doi.org/10.47390/SPR1342V5I8Y2025N47Kalit so'zlar
boʻlajak informatika oʻqituvchilari, zamonaviy taʼlim, innovatsion metodlar, raqamli pedagogika, AKT, loyiha asosidagi taʼlim, gamifikatsiya, pedagogik tayyorgarlik, dars kuzatuvi, metodik tafovut.Annotasiya
Ushbu maqolada boʻlajak informatika oʻqituvchilarini tayyorlash jarayonida zamonaviy taʼlim talablari va yondashuvlarining qoʻllanilishi oʻrganildi. Tadqiqot davomida soʻrovnoma, suhbatlar, dars kuzatuvlari orqali toʻplangan empirik maʼlumotlar tahlil qilindi. Natijalar shuni koʻrsatdiki, talabalar zamonaviy metodlar haqida maʼlumotga ega boʻlsalar-da, ularni mustaqil qoʻllashda muammolarga duch kelishmoqda. Oʻqituvchilarning metodik yondashuvlaridagi farqlar, infratuzilmaning yetarli emasligi hamda raqamli pedagogik koʻnikmalarning pastligi bu muammolarning asosiy sabablari sifatida koʻrsatildi. Maqola informatika taʼlimida innovatsion yondashuvlarni keng joriy etish zarurligini asoslaydi va amaliy mashgʻulotlarni kuchaytirish boʻyicha tavsiyalar beradi.
Manbalar
1. Karimov, I.A. (2012). *Yuksak ma’naviyat — yengilmas kuch*. Toshkent: Ma’naviyat nashriyoti.
2. Turdiyev, M., & Alimova, D. (2021). Zamonaviy ta’lim metodlari va ularning samaradorligi. *Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar jurnali*, 3(2), 45–52.
3. Qodirov, A. (2020). AKT vositalaridan foydalanish samaradorligi: ta’limda integratsiyalashuv. *Informatika va ta’lim*, 1(1), 23–29.
4. Hasanov, B. (2019). Pedagogik texnologiyalar va innovatsiyalar. Toshkent: O‘qituvchi nashriyoti.
5. UNESCO (2020). *ICT in Education: A Critical Review*. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
6. Tashkent State Pedagogical University. (2022). *Zamonaviy informatika o‘qituvchilarini tayyorlash bo‘yicha metodik tavsiyalar*. Toshkent: TSPU nashriyoti.
7. Jonboboyev, S. (2023). Oliy ta’limda raqamli pedagogika: nazariya va amaliyot. *Raqamli ta’lim jurnali*, 5(4), 30–36.