IQTIDORLI O‘QUVCHILARNING KREATIV FIKRLASH KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHNI IJTIMOIY–PEDAGOGIK QO'LLAB–QUVVATLASH

Mualliflar

  • Nargiza Sapieva

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N65

Kalit so'zlar:

iqtidor, qobiliyat, iqtidorli o’quvchilar, ўқувчиlar, kreativlik, kreativ qobiliyat, kreativ salohiyat, ijtimoiy–pedagogik yordam, pedagogik sharoitlar.

Annotatsiya

Maqola iqtidorli o‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini  rivojlantirishni ijtimoiy–pedagogik qo'llab–quvvatlash uchun sharoit yaratishning dolzarb muammolaridan biriga bag'ishlangan. "Iqtidorlilik", "kreativlik", "iqtidorli o’quvchilar", "kreativ fikrlovchi o’quvchilar", "ijtimoiy–pedagogik yordam" tushunchalarining mohiyati ochib berilgan. Shuningdek, maqolada o‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini  rivojlantirishni qo'llab–quvvatlashning maqsadlari, asosiy shartlari, vazifalari, amalga oshirish bosqichlari, mazmuni ko'rib chiqiladi. O‘quvchilarning kreativ fikrlash kompetentligini  rivojlantirishni samarali ijtimoiy–pedagogik qo‘llab–quvvatlash bo‘yicha belgilagan shart–sharoitlarni amalga oshirish maqsadida ularda kreativni rivojlantirish uchun “ixtisoslashgan” faoliyatni tashkil etishning asosiy shakllari va usullari tanlab olindi.

Foydalanilgan adabiyotlar

Renzulli J. S. The three–ring conception of giftedness : A developmental model for promoting creative productivity / In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of Giftedness, 2005. – Рp. 246–279. – New York : Cambridge University Press.

Монкс Ф., Ипенбург И. Одаренные дети [Текст] / Ф. Монкс, И. Ипенбург. – Когито–Центр, 2014. – 132 с

Роджерс К. Клиенто–центрированная терапия [Текст] : пер. с англ. / К. Роджерс. – М. : Рефлбук. – К. : Ваклер, 1997. – 320 с.

Матюшкин А. М. Концепция творческой одаренности. Вопросы психологии. 1989. № 6. С. 29–33.

Зиёева Д.К. Талабаларда креатив тафаккурни шакллантиришнинг педагогик асослари// Педагогические и лингвопсихологические особенности развития, формирования и становления личности врача, сборник тезисов Международной конференции, Самарканд, 2021 г. 198– 199 стр.

Моляко В. О. Психологічна теорія творчості // Социс–Прес. 2004. № 6. С. 5–9

Sternberg R.J. Creativity from Start to Finish: A «Straight–A» Model of Creative Process and Its Relation to Intelligence // Journal of Creative Behavior. 2020. Vol. 54. № 2. P. 229—241. DOI:10.1002/jocb.223

Guilford J.P. Creativity / American Psycholo gist. 1950. №5. 5.

Шпак О. Соціально–педагогічний супровід у системі адаптації молодого вчителя. Молодь і ринок. 2005. №5 (15). С. 5–10.

Курагина Г.С. Социально–педагогическое сопровождение подростка из многодетной семьи: Автореф. дис. на соиск. уч. степ. кандидата пед. наук. – СПб, 2005

Шульга Е.Н. Философия креативности: важнейшие веки изучения творчества // Философия творчества. Ежегодник. М., 2016. Вып. 2.

Кузнецова М.А. Творчество как социокультурный феномен // Вестник Ярославского гос.ун–та им. П.Г.Демидова. Сер. Гуманит. науки. 2011. No1(15). Электронная версия: www.culturalnet.ru/main/getfile/2510

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-12-02

Havola

Sapieva, N. (2023). IQTIDORLI O‘QUVCHILARNING KREATIV FIKRLASH KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHNI IJTIMOIY–PEDAGOGIK QO’LLAB–QUVVATLASH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(11). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I11Y2023N65