SHIMOLIY BAQTRIYA VA ZARAFSHON MINTAQALARIDA DEHQONCHILIK VA CHORVACHILIK MADANIYATI SOHIBLARI ETNOMADANIY ALOQALARINING O‘ZBEK XALQI ETNOGENEZI SHAKLLANISHIDAGI O'RNI

Mualliflar

  • Nurbek Sattorov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N22

Kalit so'zlar:

Anov-Nomoz, “Sarazm”, “Chust”, “Xalifa”, “Sazag‘on”, “Jom”, “Sopollitepa”, Qadimgi Baqtriya, Marg‘iyona.

Annotatsiya

Mazkur maqolada diyorimizga dehqonchilik xo‘jaliklarining kirib kelishi va yoyilishi, dasht ko‘chmanchilarining shimoli-sharqdan Movaraunnahrning markaziy va janubga qarab kirib kelishi va o‘troq qabilalar bilan aralashish jarayonlari, Sarazm va Sopollitepa dehqonchilik maskanlari haqida ma’lumotlar beriladi.

Foydalanilgan adabiyotlar

Исаков А. Саразм. К вопросу становления раннеземледьческой культуриы Зарафшанской долины. – Душанбе, 1991.С.5

Асқаров А. Ўзбек халқининг келиб чиқиш тарихи . – Т.: Ўзбекистон,2015. – Б.138.

Аванесова Н.А. Межкультурные взаимодейтвия степного населения Евразии и урбанизированных земледельцев Средней Азии. Тез. Докл. Цивилизatsiя Централной Азии: земледельцы и скотоводы, традиции и современность . – Самарканд,2002.С.17.

Бобомуллоев С.Б. Верховья Зарафшана во II тыс. до н. э. Душанбе,1998.

Аванесова Н.А. Новые матреалы эпохи бронзы Зарафшанской долины. Археологичесие исследования в Узбекистан- 2001год.- Самарканд. С.20-21.

Avanesova N, Sajdullayev S, Yorkulov A. Gzam-ein neuer bronzezeitlicher Fundort in der Sogdiana. Archaologische mittilungen aus Iran und Turan. – Berlin, 2001.p.63-72.

Асқаров А. Ўзбек халқининг келиб чиқиш тарихи . – Т.: Ўзбекистон, 2015. – Б.182.

Итина М.А. История степных племен Южного Приаралья. Москва. 1977. с. 145.

Аскаров А. Степной компонент в оседлых коплексах Бактрии и вопросы его интерпретaции. «Взаимодействие кочевых культур и древних цивилизaций. Алма-Ата, 1989. с. 160–166; Аванесова Н.А. Проявление степных традиций в Сапаллинской культуре. «Цивилизaции и культуры Центральной Азии в единстве и многообразии». Т.: 2010. с. 110-111.

Аскаров А., Абдуллаев Б. Джаркутан. Т.: 1983. табл. XLV, 17.

Аванесова Н.А. Указ. Работа. Рис. 10–3.

Асқаров А. Ўзбек халқининг келиб чиқиш тарихи . – Т.: Ўзбекистон, 2015. – Б.203.

Смоличев П.И. Погребения со скорченными костяками в районе города Сталинабада. ИТФ, АН СССР №

XV, 1949.с.75-82.

Тереножкин А.И. Археологические находки в Таджикистане. // КСИИМК, Вып. 20, 1948.c. 76.

Дьяконов М.М. Работы Кафирниганского отряда. // МИА, 15, 1950, c. 157–162.

Литвинский Б.А. О топорах эпохи бронзы....c. 59; Кузьмина Е.Е. Металлические изделия энеолита и бронзового века..... c. 8.

Кузьмина Е.Е. Металлические изделия энеолита и бронзового века..... c. 8.

Аванесова Н.А. Проявление степных традиций в Сапаллинской культуре. «Цивилизaции и культуры Центральной Азии в единстве и многообразии». Т.: 2010. с 6,7, 116, 117.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-01-05

Havola

Sattorov, N. (2024). SHIMOLIY BAQTRIYA VA ZARAFSHON MINTAQALARIDA DEHQONCHILIK VA CHORVACHILIK MADANIYATI SOHIBLARI ETNOMADANIY ALOQALARINING O‘ZBEK XALQI ETNOGENEZI SHAKLLANISHIDAGI O’RNI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(12/1). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N22