YOSHLAR ETNOESTETIK DUNYOQARASHINI RIVOJLANTIRISHDA BADIIY-ESTETIK OMILLARNING O‘RNI

Mualliflar

  • Ganisher Tagayev

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N85

Kalit so'zlar:

Etnoestetik dunyoqarash, etnomadaniy borliq an’analari, badiiy fikrlash, badiiy idrok va tafakkur, badiiylik xususiyatlari, san’at turlari.

Annotatsiya

Mazkur maqolada etnoestetik dunyoqarash shakllanishida badiiy idrokning o‘rni, yoshlar badiiy idrokini rivojlantirish, badiiy kompetensiya, ijodiy bilish ko‘nikmalari, ijodiy va badiiy obrazlar, dunyoni badiiy idrok etish, etnomadaniy idrok etish jarayonlari, san’at va atrofdagi dunyoga nisbatan hissiy-qadriyatli munosabatlari ochib berilgan. Shu bilan bir qatorda yoshlar etnoestetik dunyoqarashini rivojlanishiga ta’sir etuvchi badiiy-estetik omillar atroflicha muhoxama etilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar

Mirziyoyev Sh.M. Inson qadri, uning huquq va erkinliklari, qonuniy manfaatlari uchun. – Тошкент: O‘zbekiston, 2022. – Б. 38.

Abdirasilov S.F. Tasviriy san’at va uni o‘qitish metodikasi. – Toshkent., “Ilm ziyo”, 2011. – B. 36.

Гуренко О.В. Формирование этнокультурной компетентности студентов педагогического университета в условиях полиэтической среды. Автореф…. канд.пед.наук. – Харьков, 2005. – С. 17.

Кияшенко Н.И. и др. Эстетическая культура. – М.,1996. – С. 202.

Орлова Т. Этноестетика в поняттєвому контексті сучасного мистецтвознавства // Українська народна творчість в поняттях міжнародної термінології (примітив, фольклор, аматорство, наїв, кіч) Колективне дослідження / Відп. ред. М. Селівачев. – К., 1995. – С.48.

Савенкова Л.Г., Радомская О.И. Интегрированнқий подход к преподаванию искусства в педагогической науке // Социокультурный портет современного ребёнка в контексте непрерывного образования: Юсовские чтения XVI. Сб.науч. статей по материалам XVI всероссийской конференции “Юсовские чтения”, 10-12 ноября 2015. – М.: ФГБНУ, 2016. – С. 3-10.

Самадов А.Р. Шахс эстетик идеалининг шаклланиши ва ривожланиши муаммолари. Фалсафа фанлари доктори автореферати. –Самарқанд: 2020. – Б. 19.

Самадов А.Р. Шахс эстетик идеалининг шаклланиши ва ривожланиши муаммолари. Фал. фан. док., дисс .....автореф. – Самарқанд, 2020. – Б. 19.

Сангиров Б. Ю. Ўзбек театрида этномаданий анъаналар талқини. Фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Тошкент: 2019. – Б.11.

Турсункулова Ш.Т. Шахс эстетик онгининг шаклланишида санъатнинг ўрни ва синергетик хусусияти. Фалсафа фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси автореферати. – Самарқанд: 2020. – Б.15.

Ҳайитметов А. Абадий меросимиз уфқлари. – Тошкент., “Ўқитувчи”, 1997. – Б. 5.

Shakuntala Banaji, Sam Mejias, Benjamin De La Pava Velez (2018).The significance ofethnography in youth participation research: active citizenship in the UK after the Brexit vote. //Sociální studia / Social Studies 2/2018. – P. 97-115.

Широкова А.В. Духовно-творческое на чало личностии мировоззрение. Автореф.кан.фил наук. Нижний Новгород. 2008. – С. 17-18.

Ғайбуллаев О. Эстетик маданият. –Тошкент: Наврўз. 2020. – Б. 8-9.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-01-05

Havola

Tagayev, G. (2024). YOSHLAR ETNOESTETIK DUNYOQARASHINI RIVOJLANTIRISHDA BADIIY-ESTETIK OMILLARNING O‘RNI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(12/1). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N85