EVTAGOGIK YONDOSHUVLAR ASOSIDA TA’LIM-TARBIYA JARAYONINI TASHKIL ETISH VA BAXOLASH

Mualliflar

  • Maloxat Xidirova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V3I12.2Y2023N62

Kalit so'zlar:

evtagogiya, oʻquvchiga yoʻnaltirilgan ta'lim, ta'lim jarayoni, oʻz-oʻzini boshqarish, oʻquvchilarning avtonomiyasi, shaxsiylashtirilgan ta'lim, hamkorlik, texnologiya integratsiyasi, formativ baholash, haqiqiy baholash, oʻz-oʻzini baholash, tengdoshlarni baholash, tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish, umrbod ta'lim.

Annotatsiya

Maqolada evtagogikadan kelib chiqqan ta’lim amaliyotini amalga oshirish va baholash yoritilgan. Ta'limning oʻquvchiga yoʻnaltirilgan yondashuvi evtagogiya oʻz-oʻzini boshqarish va individual avtonomiyaga urg'u beradi. Ushbu maqolada ta'lim jarayonini samarali tashkil etish va baholash uchun evtagik tamoyillarni qanday qoʻllash mumkinligi koʻrib chiqiladi. Unda oʻquvchilarning faolligini oshirish strategiyalari, shaxsiylashtirilgan ta'lim tajribasi, hamkorlikdagi faoliyat va texnologiya integratsiyasi muhokama qilinadi. Maqolada, shuningdek, evtagogiyaga mos keladigan turli baholash usullari, jumladan formativ baholash, haqiqiy baholash, oʻz-oʻzini baholash va tengdoshlarni baholash oʻrganiladi. Evtagik yondashuvlarni qoʻllash orqali oʻqituvchilar oʻquvchilarda tanqidiy fikrlash, muammolarni hal qilish va umrbod ta'lim koʻnikmalarini rivojlantirishga yordam beradigan qulay oʻquv muhitini yaratishi mumkin.

Foydalanilgan adabiyotlar

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.

Hase, S., & Kenyon, C. (2000). From andragogy to heutagogy. Ultibase Version, 2(1), 1-10.

Jonassen, D. H. (2011). Learning to solve problems: A handbook for designing problem-solving learning environments. Routledge.

Knowles, M. S. (1984). Andragogy in action: Applying modern principles of adult education. Jossey-Bass.

Lai, C. Y., & Bower, M. (2019). How is self-regulated learning valued across cultures? A comparison of autonomous learning attitudes between Australia and China. Frontiers in Psychology, 10, 259.

Reeves, T. C. (2019). The e-learning research base. In T. M. Duffy & J. R. Kirkley (Eds.), The SAGE handbook of e-learning research (2nd ed., pp. 40-57). Sage Publications.

So, H. J., & Brush, T. A. (2008). Student perceptions of collaborative learning, social presence and satisfaction in a blended learning environment: Relationships and critical factors. Computers & Education, 51(1), 318-336.

Thomas, J. W. (2000). A review of research on project-based learning. Autodesk Foundation.

Usher, E. L., & Schunk, D. H. (2019). Social cognitive theory and motivation. In D. H. Schunk & J. L. Greene (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (2nd ed., pp. 33-51). Routledge.

Vovides, Y., Sorden, S. D., & Jones, R. H. (2012). Peer evaluation in a virtual collaboration environment: A case study. Computers & Education, 58(1), 339-352.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-01-06

Havola

Xidirova, M. (2024). EVTAGOGIK YONDOSHUVLAR ASOSIDA TA’LIM-TARBIYA JARAYONINI TASHKIL ETISH VA BAXOLASH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(12/2). https://doi.org/10.47390/SPR1342V3I12.2Y2023N62