ТИББИЙ ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА ФАНЛАРАРО ИНТЕГРАЦИОН ЁНДАДАШУВ АСОСИДА ТАЛАБАЛАРНИ КАСБИЙ ЛАЁҚАТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ

Mualliflar

  • Шахноза Ҳамдамова

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I1Y2024N51

Kalit so'zlar:

интеграл профиль, комплекс, объект, биоэтика, адабий, публицистик, илмий, билим, кўникма, малака.

Annotatsiya

Инглиз тилини ўқитишнинг лотин тили курси билан интеграцияси тиббий таълимда чет тилларини ўқрганиш учун кўприкдир. Шу билан бирга, иккала тил ҳам бир вақтнинг ўзида ўқитишнинг касбий йўналишини амалга оширади ва мотивацияни оширади. Икки тиллилик нафақат таълим олиш жараёнида, балки шифокорнинг кейинги касбий фаолиятида ҳам тиббий терминологияни ўрганиш ва ундан фойдаланиш учун асосдир. Бу талабаларга тил компетенциясини эгаллашга, унинг маълум даражаси чет тилидан касбий фаолиятда ва ўз-ўзини тарбиялашда фойдаланишга имкон беради. Тиббиёт олий таълим муассасаларидаги икки тиллилик ҳам маданий жиҳатга эга. Тил маданий ҳодиса бўлиб, у нафақат когнитив, балки ўқув ва тарбиялашни ривожлантириш функцияларини ҳам бажаради.

Foydalanilgan adabiyotlar

Сизганова Е. Ю. “Тадқиқот машғулотларида интегратив ёндашувни амалга ошириш”. Норвегия халқаро фанни ривожлантириш журнали. 2018; № 17: 23 б

Аверин В. A. "Инсон тараққиёти психологиясининг интегратив ёндашуви ва тамойиллари". Таълимдаги инсон психологияси. 2019; Т. 1, №. 3: 240–241б

Гревцева Г. Я., Котлярова И. O., Сериков Г. Н., Фахрутдинова А. В., Циулина М. В. “Талабаларни касбий инновацияларга тайёрлашга методик ёндашувлар”. Томск Давлат университети ахборотномаси. 2021; № 462: 182 б

Агарагимова В. K., Абдулаев М. A., Амамбаева Н. С., Амчиславская Е. Ю. ва ҳоказо. "Бакалавриат, магистратура, аспирантларни замонавий ижтимоий-маданий воқеликка асосланган келажакдаги касбий фаолиятни амалга оширишга тайёрлаш". Москва, 2021 йил. 119 б

Сизганова Е. Ю. “Тадқиқот машғулотларида интегратив ёндашувни амалга ошириш”. Норвегия халқаро фанни ривожлантириш журнали. 2018; № 17: 23 – 25. Соколова В. A., Титова Ю.В. “Касбий фаолиятда чет тилини ўқитишда интегратив ёндашув”. Россияда олий таълим. 2021; № 10: 78 – 86. Гревцева Г. Я., Котлярова И. O., Сериков Г. Н., Фахрутдинова А. В., Циулина М. В. “Талабаларни касбий инновацияларга тайёрлашга методик ёндашувлар”. Томск Давлат университети ахборотномаси. 2021; № 462: 181 – 191

Кленова В. A. оператив жарроҳликни ўрганиш жараёнида хорижий терминология. Челябинск вилояти ёш олимлар ва мутахассислар Кенгашининг бюллетени. 2018. № 1(20): 61 – 63 б. Филиппова Е. O., Полякова Н. E. илмий тиббий матнларни инглиз тилидан рус тилига таржима қилишда трансформациялардан фойдаланиш. ЦБУ ахборотномаси. 2016; № 2 (167): 87 – 91б.

Долгополова К. В. "Нoрмал ва топографик анатомияни ўрганиш жараёнида хорижий терминология. Челябинск вилояти ёш олимлар ва мутахассислар Кенгашининг бюллетени" 2017; № 4 (19): 10 б

Агарагимова В. K., Абдулаев М. A., Амамбаева Н. С., Амчиславская Е. Ю. ва ҳоказо. "Бакалавриат, магистратура, аспирантларни замонавий ижтимоий-маданий воқеликка асосланган келажакдаги касбий фаолиятни амалга оширишга тайёрлаш". Москва, 2021 йил. 119 б; Кленова В. A. оператив жарроҳликни ўрганиш жараёнида хорижий терминология. Челябинск вилояти ёш олимлар ва мутахассислар Кенгашининг бюллетени. 2018. № 1(20): 61 – 63 б; Филиппова Е. O., Полякова Н. E. илмий тиббий матнларни инглиз тилидан рус тилига таржима қилишда трансформациялардан фойдаланиш. ЦБУ ахборотномаси. 2016; № 2 (167): 87 – 91б.

Николаева Т. Я., Чугунова С. A., Конникова Э. Э. "Неврологияда ўқитишнинг интерактив усуллари". M. K. Аммосов номидаги шимоли-Шарқий Федерал университет бюллетени. Серия: Тиббиёт Фанлари. 2017; № 1(06): 57 б

Маслова Н. Н., Сниткина Н. Н., Писина А. M., Кислякова Е. A. ва ҳоказо. "Неврологияда интерактив технологиялардан фойдаланиш имкониятлари". Смоленск Тиббиёт Алманахи. 2016; № 2:11, 184 б

Агарагимова В. K., Абдулаев М. A., Амамбаева Н. С., Амчиславская Е. Ю. ва ҳоказо. "Бакалавриат, магистратура, аспирантларни замонавий ижтимоий-маданий воқеликка асосланган келажакдаги касбий фаолиятни амалга оширишга тайёрлаш". Москва, 2021 йил. 119 б; Сизганова Е. Ю. “Тадқиқот машғулотларида интегратив ёндашувни амалга ошириш”. Норвегия халқаро фанни ривожлантириш журнали. 2018; № 17: 23 – 25; Аверин В. A. "Инсон тараққиёти психологиясининг интегратив ёндашуви ва тамойиллари". Таълимдаги инсон психологияси. 2019; Т. 1, Но. 3: 240-248; Маслова Н. Н., Сниткина Н. Н., Писина А. M., Кислякова Е. A. ва ҳоказо. "Неврологияда интерактив технологиялардан фойдаланиш имкониятлари". Смоленск Тиббиёт Алманахи. 2016; № 2:11, 184 б

Миттер В. “Кўп маданиятли таълим ва фанлараро ёндашув” / / истиқболлар.1993.- №1. 45б

Фахрутдинова А. В. "Халқаро интеграция шароитида ўқув фанининг ўқув компонентини актуаллаштириш (чет тилини ўқитиш мисолида)" / / материаллар тўплами 25 б

Халқаро илмий-амалий конференция: замонавий дунёда чет тиллари.- 2011.- Қозон: инновацион технологиялар маркази.- 392-396 б

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-01-31

Havola

Ҳамдамова, Ш. (2024). ТИББИЙ ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА ФАНЛАРАРО ИНТЕГРАЦИОН ЁНДАДАШУВ АСОСИДА ТАЛАБАЛАРНИ КАСБИЙ ЛАЁҚАТИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(1). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I1Y2024N51