JAHON MIQYOSDA TA'LIM JARAYONI SUBYEKTLARIDA MADANIY IMMUNITETNI SHAKLLANTIRISH TENDENSIYALARI

Mualliflar

  • Dilnoza Begmatova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI1Y2024N34

Kalit so'zlar:

Madaniy immunitet, ta'lim jarayoni, global tendentsiyalar, madaniyatlararo moslashuv, madaniyatlararo kompetentsiya, madaniy xilma-xillik, ta'lim muassasalari.

Annotatsiya

Ushbu ilmiy maqola global ta'lim muhitida madaniy immunitetni rivojlantirish tendentsiyalarini o'rganadi. Madaniy immunitet ta'lim tizimidagi shaxslarning turli madaniy muhitlarga moslashish va rivojlanish qobiliyatini anglatadi. Tadqiqot butun dunyo bo'ylab talabalar, o'qituvchilar va ta'lim muassasalarida madaniy immunitetni shakllantirishga ta'sir qiluvchi omillarni o'rganadi. Mavjud adabiyotlarni, madaniyatlararo tadqiqotlarni va misollarni har tomonlama tahlil qilish orqali ushbu tadqiqot ta'lim jarayonida madaniy immunitetni shakllantirish dinamikasini chuqurroq tushunishga yordam beradi.

Foydalanilgan adabiyotlar

Appadurai, A. (1996). Umuman olganda zamonaviylik: globallashuvning madaniy o'lchovlari. Minnesota universiteti matbuoti.

Berri, JW (2006). Akkulturatsiya: kontseptual nuqtai nazar. MH Bornstein & LR Cote (Eds.), Akkulturatsiya va ota-ona-bola munosabatlari: o'lchash va rivojlanish (13-30-betlar). Psixologiya matbuoti.

Bayram, M. (1997). Madaniyatlararo kommunikativ kompetentsiyani o'rgatish va baholash. Ko'p tilli masalalar.

Deardorff, DK (2009). Madaniyatlararo kompetentsiyani baholashni amalga oshirish. DK Deardorff (Tahr.), The Sage Handbook of Intercultural Competence (456-476-betlar). Sage nashrlari.

Vande Berg, M., Konnor-Linton, J. va Peyj, RM (2009). Jorjtaun konsorsiumi loyihasi: talabalarning chet elda o'qishi uchun aralashuvlar. Chegaralar: Chet elda o'qishning fanlararo jurnali, 18, 1-75.

Gurin, P., Dey, EL, Hurtado, S. va Gurin, G. (2002). Turli xillik va oliy ta'lim: nazariya va ta'lim natijalariga ta'siri. Garvard Educational Review, 72(3), 330-366.

Milem, JF va Berger, JB (1997). Kollej talabalarining qat'iyatliligining o'zgartirilgan modeli: Astinning ishtirok etish nazariyasi va Tintoning talabalarni tark etish nazariyasi o'rtasidagi munosabatni o'rganish. Kollej talabalarini rivojlantirish jurnali, 38(4), 387-400.

Uord, C. (2001). Akkulturatsiyaning A, B, C. D. Matsumoto (Tahr.), Madaniyat va psixologiya qo'llanmasi (411-445-betlar). Oksford universiteti matbuoti.

Hofstede, G. (1984). Madaniyatning oqibatlari: mehnat bilan bog'liq qadriyatlardagi xalqaro farqlar. Sage nashrlari.

Yuklashlar

Nashr qilingan

2024-03-04

Havola

Begmatova, D. (2024). JAHON MIQYOSDA TA’LIM JARAYONI SUBYEKTLARIDA MADANIY IMMUNITETNI SHAKLLANTIRISH TENDENSIYALARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(S/1). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI1Y2024N34